بسته‌بندی کیلویی 300 هزار تومان قیمت طلای سرخ را افزایش می‌دهد

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با بسته‌بندی، قیمت زعفران کیلویی 300 هزار تومان افزایش می‌یابد.

محمد اسماعیل‌نیا در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر برای بهبود بسته‌بندی زعفران تحقیقاتی انجام می‌شود و قرار است جلسه‌ای با شورای ملی زعفران برگزار شود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین برنامه‌هایی برای تشویق مردم به بسته‌بندی زعفران در نظر گرفته شده که با بسته‌بندی، قیمت زعفران کیلویی 300 هزار تومان افزایش می‌یابد.

اسماعیل‌نیا در ارتباط با کارگروه تعادل و تعامل بخش کشاورزی گفت: کارگروه تخصصی تعادل و تعامل بخش کشاورزی از دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و بخش خصوصی مربوطه تشکیل شده که در راستای موضوعات مهم کشاورزی بحث می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این کارگروه از ماه رمضان کار خود را آغاز کرده و نرخ تضمینی گندم یکی از کارهای این کارگروه است و در حال حاضر  نرخ تضمینی گندم 650 است که اگر اقتصادی و مقرون به صرفه کشاورز نباشد تجدید نظر می‌شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع دومی که این کارگروه بررسی می‌کند در ارتباط با گوشت مرغ و تخم‌مرغ است افزود: کارگروه گوشت مرغ و تخم‌مرغ سه تفاهم‌نامه را با اتحادیه مرغداران گوشتی و تخم‌گذار داشته و در این تفاهمنامه‌ها اتحادیه‌ها تعهد کردند که میزان مصرفی کشور را تامین کنند تا صادرات نیز داشته‌ باشیم.

اسماعیل‌نیا تاکید کرد: با اجرای این برنامه‌ها صنعت امیدوار شده و در حال حاضر20هزار تن داریم که پیشنهاد کارگروه بوده که 10 هزار تن برای تنظیم هر  ماه و عید جمع‌ و 10 هزار تن باقیمانده صادر شود.

وی در ارتباط با تخم‌مرغ گفت: در ارتباط با تخم‌مرغ 900 هزار تن تولید می‌شود که 650 هزار تن مصرف داخلی است که اگر مابقی را صادر کنیم مشکلی برای کشور به وجود نمی‌آید.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با اشاره به مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد اظهار کرد: تولیدات وضع مطلوبی دارد و تولیدکنندگان همکاری لازم را انجام می‌دهند اما چون قیمت تمام شده برای تولید کننده بیشتر است به ضرر مرغ خود را می‌دهند و در این راستا باید به تولیدکننده کمک کرد و با قیمت بیشتری از او خریداری کرد.

مرجع : فارس نیوز

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code