صنایع کشاورزی و بسته بندی هرمزگان رونق می‌گیرد

سرپرست مدیریت صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: به متقاضیان ایجاد صنایع فرآوری کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن در استان تسهیلات یارانه‌دار پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان،سهراب رمضانپور اظهار داشت: افزون بر هشت درصد از سود تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها برای ایجاد صنایع فرآوری کشاورزی را دولت پرداخت می‌کند.

وی فرآوری، بسته‌بندی و نگهداری خرما را به عنوان اولویت نخست و درجه‌بندی، بسته‌بندی مرکبات و همچنین بسته‌بندی و نگهداری سبزی و صیفی با محوریت محصولات گلخانه‌ای را به عنوان اولویت‌های بعدی (دوم و سوم) این مدیریت در زمینه ایجاد صنایع فرآوری کشاورزی در استان هرمزگان نام برد.

سرپرست مدیریت صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: از مجموع یک میلیون و 260 هزار تن محصول کشاورزی باغی و زراعی قابل فرآوری در استان هم‌اکنون 362 هزار تن فرآوری می‌شود و 896 هزار تن ظرفیت خالی باقیمانده است.

رمضان‌پور خاطرنشان کرد: علاقمندان به سرمایه‌گذاری می‌توانند با مراجعه به این سازمان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی در سطح شهرستان‌های هرمزگان درخواست‌های خود را در زمینه ایجاد صنایع فرآوری کشاورزی ارائه کنند.

به گفته وی، ظرفیت‌های استان در بخش فرآوری محصولات شیلاتی و دامی شامل کشتارگاه صنعتی طیور، عمل‌آوری و انجماد ماهی و میگو و تولید پودر ماهی کامل شده به طوری که می‌توان گفت بیش از تولید است.

سرپرست مدیریت صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از سال 83 تاکنون 180 فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای سه هزار و 329 نفر صادر شده که 85 مورد آن به مرحله ساخت و ساز رسیده‌ ست و از این تعداد 74 مورد در حال کار و بهره‌برداری هستند.

منبع  “خبرگزاری مهر”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code