ضعف بسته بندی و کیفیت بالای صنایع دستی سیستان و بلوچستان یک بام و دو هوا

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: صنایع دستی این استان علیرغم کیفیت بالا و مرغوبیت به دلیل نداشتن بسته بندی مناسب از جذابیت کافی برای فروش در بازار برخوردار نیست. به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،  علی محمد آزاد در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نحوه ارائه محصولات صنایع دستی استان و نوع بسته بندی آنها نیازمند بازنگری است تا این نوع کالاها به نحو بهتری در بازار به فروش رسیده و به همگان معرفی شود.
وی گفت: باید در ساخت صنایع دستی از رنگ ها و نقوش زیباتری بهره گرفت و از بسته بندی های متنوع و جذابتری برای آنها استفاده کرد تا جدابیت بیشتری برای مشتریان داشته باشد.
وی افزود: صنایع دستی قسمتی از تاریخ و فرهنگ و تمدن سیستان و بلوچستان محسوب می ‌شود که قیمت بالای این محصولات و عدم مشاوره و بازاریابی صحیح در این زمینه موجب خواهد شد صنایع دستی استان بازار فروش خود را از دست داده و از اذهان مردم محو شود.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: باید بسته های فرهنگی ویژه ای برای معرفی و ارائه هر چه بهتر صنایع دستی مرغوب استان از سوی کارشناسان طراحی شود تا این نوع محصولات جای خود را در بازار بازیابند.
وی گفت: ضروریست سفال مرغوب و با قدمت چند هزارساله سیستان و بلوچستان به گونه ای طراحی و ساخته شود تا از حالت تزیینی درآمده و جنبه کاربردی پیدا کند.
وی همچنین راه ‌اندازی اماکن فرهنگی نظیر موزه آب و موزه باد در استان را از سوی دستاندرکاران خواستار شد.
آزاد با تاکید بر حفظ ارزش های تاریخی در مرمت آثار باستانی بیان داشت: ضروریست دستاندرکاران مرمت آثار باستانی استان از مصالحی بهره گیرند که ساختار قدیمی آنها حفظ و حالت طبیعیشان از بین نرود و قدیمی بودن آنها برای بازدیدکنندگان ملموس باشد.
وی به صاحبان پمپ بنزین های بین راهی در سیستان و بلوچستان هشدار داد که در صورت همکاری نکردن با دستاندرکاران در فعال کردن سرویس های بهداشتی و مساجد و ارائه خدمات به مسافران، محل کسب و کارشان تعطیل خواهد شد.
وی بر همکاری دستگاه های اجرایی نظیر شرکت های آب و برق با مجموعه میراث فرهنگی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در اماکن سیاحتی و بین راهی سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code