صادرات انجیر لرستان و مشكل بسته‌بندی به گفته نماينده خرم آباد

نماینده خرم آباد و ودوره در مجلس با بیان این‌که امکان صادرات انجیر و زغفران منطقه وجود ندارد، گفت: نبود بسته‌بندی مناسب باعث شده تا امکان سرمایه‌گذاری در این محصولات برای صادرات وجود نداشته باشد.

ایرج عبدی در گفت‌‌وگو با خانه ملت، با بیان این که بسته‌بندی محصولات کشاورزی در خرم آباد وضعیت خوبی ندارد، افزود: با توجه به حمایت از کشاورز، این امر در دستور کار مسئولان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.
نماینده خرم آباد و ودوره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم آشنایی مردم منطقه با تأثیر بسته‌بندی در فروش محصول  ادامه داد:  بستر های لازم برای بسته بندی محصولات کشاورزی فراهم نشده است.
وی ضمن ابراز امیدواری از ارائه تسهیلات در سال جاری برای تقویت بسته‌بندی محصولات کشاورزی، گفت: باغات انجیر و انار خرم آباد حرف زیادی برای گفتن دارند.
عبدی با بیان این‌که میزان تولید انجیر در منطقه لرستان در حد انبوه است، افزود: علی رغم وجود این شرایط همچنان امکان بسته‌بندی و صادرات این محصول وجود ندارد.
نماینده خرم آباد و دوره در مجلس اعلام کرد: تولید زعفران که از ۲ سال  پیش تاکنون آغاز شده است امسال وضعیت خوبی را دارد که البته به دلیل نبود بسته‌بندی امکان استفاده از این ظرفیت وجود ندارد.
عبدی همچنین در زمینه کشت و صادرات گیاهان دارویی نیز تصریح کرد: علی‌رغم تولید چندین گیاه دارویی به دلیل نبود زیرساخت‌های بسته‌بندی، امکان صادرات وجود ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code