توجه به بسته بندی مناسب محصول خرما برای جذب بازار جهانی

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، سید خلف موسوی در سومین جلسه شورای اداری اداره‌های تعاون، کار و رفاه استان اظهار داشت: سالی 70 هزار تن محصول خرما از استان صادر می‌شود که کیلویی کمتر از یک دلار به فروش می‌رسد این در حالی است که با بسته‌بندی توسط شرکت‌های خارجی با قیمتی بسیار بالاتر در بازار جهانی عرضه می‌شود.
وی خواستار توجه به فرآوری و بسته بندی مناسب محصول خرما برای جذب بازار جهانی شد و افزود: در صورت توجه بیش از پیش به بسته بندی مناسب محصول خرما می‌توان هر کیلوگرم خرما را با قیمتی بالاتر از پنج دلار در بازار جهانی به فروش رساند.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان کلید قفل توسعه را نیروهای انسانی اعلام کرد نه امکانات و اعتبار، خاطر نشان کرد: در زمانی که نه تکنولوژی بود و مهندسی بود، بهترین سازه‌های آبی تاریخی در شوشتر و دزفول ساخته شدند. بنابراین، زیربنای توسعه انسان‌های آموزش دیده و ماهر هستند نه اعتبار و امکانات. اگر نیروها را خوب انتخاب و مدیریت کنیم به طور حتم پیشرفت قابل توجهی خواهند کرد.
وی به متقاضیان طرح توسعه کشاورزی مهر هشدار داد و گفت: آن دسته از افرادی که به عنوان دامدار وام می‌گیرند و دام می‌خرند، نباید بعد از چند روز دام‌های خود را بفروشند. چرا که وام شان به منابع داخلی تبدیل خواهد شد و با سود بالا باید اقساط وام‌های خود را پرداخت کنند.
وام با سود 7 درصد تنها به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که در تولید و اشتغال نقش داشته باشند.
وی بر ضرورت تلاش بیشتر رییسان اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برای رسیدن سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور به 25 درصد تا آخر برنامه پنج ساله پنجم تاکید کرد و گفت: در راه ساماندهی متقاضیان طرح توسعه کشاورزی مهر و تشکیل تعاونی تلاش کنید. اگر شما که متولی بخش تعاونی هستید جلو نروید و تلاش نکنید انتظار نداشته باشد که دیگران بیایند و کار شما را انجام دهند.
موسوی با اشاره به ظرفیت تولید در استان گفت: حدود 2/13 میلیون تن محصول کشاورزی در استان تولید می شود که 3 میلیون تن قابلیت بسته بندی دارند اما از این مقدار تنها 700 هزار تن بسته‌بندی و صادر می‌شود و ما 2 میلیون و 300 هزار تن ظرفیت خالی داریم. در حالی که بسته بندی در صدور محصول و کالا بسیار موثر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code