بسته بندی راهگشای فروش پسته

کلینیک بسته بندی مواد غذایی ایران – بهترین راهکار برای توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای کشاورزی و صنعتی در مناطق روستایی وشهری، ایجاد تکنولوژی مدرن در امر تولید داخلی است و این در حالی است که نبض تولید پسته در کشور بسیار کند می زند.

به گزارش خبرنگارحوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، کشور ما با داشتن سرمایه انسانی و منابع طبیعی مولفه‌های لازم برای تحقق جهاد اقتصادی را دارا است و برای تحقق جهاد اقتصادی باید مدیران ناکارآمد حذف شوند تا ارتباط لازم میان سرمایه های طبیعی و انسانی برقرارشود و این در حالی است که عدم ارائه تسهیلات مناسب و رعایت نکردن معیارهای صادراتی  محصول پسته ، دو مشکل اساسی تولید کنندگان  این محصول در کشور به شمارمی‌آیند.

 فروش فله‌ای پسته کشاورزان را دلسرد می‌کند

حسین آذین با اشاره به کیفیت مرغوب پسته رفسنجان، گفت: فروش فله‌ای محصول پسته کشاورزان را دلسرد می‌کند و این در حالی است که برای افزایش صادرات پسته این حوزه انتخابیه باید به دنبال راهکارهای نوین واثرگذار بود.

نماینده مردم رفسنجان وانار در مجلس شورای اسلامی افزود: پسته رفسنجان از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به واسطه حمایت و برنامه ریزی برای اقتصاد کشور ارزآور باشد.

نماینده مردم رفسنجان واناردرمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: محصول پسته که با هزینه و رنج و زحمت بسیار دراستان کرمان تولید می‌شود، باید بسته‌بندی مطلوب و جذابی داشته باشد تا سالم و باکیفیت به مقصد برسد ودر غیر این صورت تلاش‌های کشاورزان بطور کامل به ثمر نمی نشیند.

وی با اشاره به ضعف صنعت بسته بندی در کشور،گفت: اگر پسته شهرستان رفسنجان در بسته‌بندی مطلوب و مناسب ارائه شود به طور قطع می‌تواند با پسته دیگر کشورها رقابت و صادرات آن نیز افزایش یابد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس یاد آور شد:حفاظت فیزیکی، انبار کردن، بازاریابی و فروش و حفاظت از کیفیت محصول فرآیندهای هستند که در بازارجهانی به طریق بسته بندی مناسب ایجاد می شوند

 پسته دامغان در راه بازار‌های اروپایی

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی با اعلام استفاده از سرمایه‌گذاران با تجربه برای افزایش صادرات پسته، گفت: بازار مصرف پسته دامغان در کشورهای اروپایی تعیین شده است.

عبدالرحمان رستمیان با اشاره به کیفیت مرغوب پسته دامغان، افزود: برای افزایش صادرات پسته دامغان باید به دنبال راهکارهای نوین واثرگذار بود.

نماینده دامغان در مجلس ادامه داد: این پسته از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به واسطه حمایت و برنامه ریزی برای اقتصاد کشور ارزآور باشد.

وی متذکر شد: برای این منظور باید به دنبال سرمایه‌گذارانی باشیم که بتوانند با اجرای طرح‌های اصولی تجارت پسته را به تحولی بزرگ برسانند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از برگزاری جلسه با سرمایه‌گذاران مطرح برای رشد پسته دامغان خبر داد و گفت: این افراد نه تنها در رابطه با سرمایه گذاری تجربه خوبی دارند بلکه بعضاً خودشان نیز در گروه باغداران پسته هستند و فراز و نیشیب‌های این مقوله را به خوبی واقف‌اند.

رستمیان گفت: به طور قطع سرمایه‌گذارانی که به تولید و فرآیند بسته بندی آشنا و اهمیت آن را به خوبی می‌دانند بیش از دیگران برای شرکت در طرح‌های اینچنینی مناسب هستند.

وی با اشاره به ضعف صنعت بسته بندی در کشور، گفت: اگر پسته دامغان در بسته‌بندی مطلوب و مناسب ارائه شود به طور قطع می‌تواند با پسته دیگر کشورها رقابت و صادرات آن نیز افزایش یابد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پسته آمریکا علی رغم درشت بودن از مزه خوبی برخوردار نیست، گفت: پسته دامغان نسبت به پسته آمریکا مزه بهتری دارد اما برخی کشورهای اروپایی به این بهانه که پسته ایران کیفیت ندارد خرید خود را کمتر کرده‌اند.

نماینده  دامغان اعلام کرد: ارائه پسته دامغان با بسته بندی که بتواند توجه کشورهای هدف را به خود جلب کند، در دستور کار مسئولان این شهرستان قرار دارد.

 پسته‌کاری ورامین کویر را به زانو درمی‌آورد

نماینده مردم ورامین در مجلس نهم با بیان این‌که توسعه سیستم آبیاری قطره ای در این منطقه بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده است، گفت: توسعه پسته ‌کاری در منطقه کویری ورامین با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

سیدحسین نقوی حسینی  افزود :در رابطه با استعداد زمین‌های کشاورزی برای کشت محصولات ویژه گفت: کشاورزی شهرستان ورامین را در ۳بُعد دنبال می کنیم.

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی اسلامی با بیان اینکه اقدام توسعه پسته‌کاری در اراضی و باغات ورامین است، گفت: بیش از یک دهه است که پسته کاری در این منطقه آغاز شده و روز به روز داوطلبان بیشتری به این جمع می‌پیوندند و زمین‌های زیادی زیر کشت این محصول می‌روند.

وی با اشاره به اهمیت کشت گلخانه‌ای و تمایل کشاورزان به فعالیت در این عرصه، گفت: ۵۰درصد کشت گلخانه‌ای استان تهران متعلق به ورامین است ضمن این‌‌که بیشترین محصول خیار گلخانه ای متعلق به این شهرستان است.

نقوی حسینی با بیان این‌که توسعه سیستم آبیاری قطره‌ای نیز بخش دیگری از برنامه‌های این شهرستان است، اظهار داشت: بیشترین حجم اعتبارات آبیاری قطره‌ای امسال متعلق به شهرستان ورامین است که تا سقف ۱۰۰میلیارد تومان برای بخش کشاورزی بودجه درنظر گرفته شده است که ۱۵درصد هزینه‌ها را کشاورز و ۸۵درصد را دولت پرداخت می‌کند.

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هیچ مشکلی در ارائه تسهیلات به کشاورزان برای توسعه آبیاری قطره‌ای در این منطقه وجود ندارد، یادآور شد: کشاورزان این منطقه استقبال خوبی از سیستم آبیاری قطره‌ای در بخش کشاورزی داشته‌اند. /

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code