بسته بندی استاندارد و تصاحب بازار جهانی

رشت – خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار گیلان بسته بندی و تولیدات متنوع را عامل مهم و تعیین کننده در تصاحب بازارهای جهانی دانست و گفت: اگر در راستای تولید مناسب بتوان در بخش صنایع فرآوری نیز فعال شد می ‌توان میزان صادرات محصولات را افزایش داد.

محمد حسین اصغریان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از عوامل مهم و تعیین‌ کننده در پیشرفت کشورهای توسعه یافته و توفیق آنها در افزایش روزافزون تولیدات و تصاحب بازارهای جهانی، بسته‌ بندی استاندارد و ارائه تولیدات متنوع در پوشش بسیار زیبا و مناسب است.

وی اظهارداشت: اگر در راستای تولید مناسب بتوان در بخش صنایع فرآوری و بسته ‌بندی نیز فعال شد می ‌توان میزان صادرات محصولات را افزایش داد.

معاون برنامه ریزی استاندار گیلان گفت: وجود صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته ‌بندی مناسب یکی از دلایل جذب بازار به ویژه بازارهای برون مرزی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی همواره جایگاهی ویژه، پراهمیت و سهم عمده ای در جذب بازار صادرات غیرنفتی دارند، افزود: گیلان با داشتن شرایط آب، هوا و خاک مناسب ظرفیت تولید انواع محصولات کشاورزی به ویژه برنج، چای، زیتون، کیوی، فندق، بادام زمینی، گیاهان دارویی را دارد و می تواند در بازارهای جهانی حضوری موثر داشته باشد.

اصغریان ادامه داد: کشاورزی از بخش های مهم اقتصادیست و سهم مهمی از تولید ناخالص داخلی، اشتغال، نیازهای غذایی و نیاز صنایع به محصولات کشاورزی است.

وی گفت: صادرات بخش کشاورزی سهم قابل توجهی از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده و از جایگاه ارزآوری بالایی برخوردار است و گیلان نیز می تواند نقش مهمی در این عرصه داشته باشد.

وی افزود: با تقویت بخش کشاورزی می توان کشور را در تولید برخی کالاها به خودکفایی رساند و از طرف دیگر دریافتهای ارزی حاصل از صدور این محصولات را به طور قابل توجهی افزایش داد.

اصغریان یادآورشد: با استفاده از فناوری مناسب در استان می توان موجب افزایش بازدهی نیروی کار، انجام به موقع عملیات زراعی و غیره هزینه های تولید و سختی کار را تعدیل و با افزایش تولید باعث توسعه صادرات محصولات کشاورزی شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code