کیفیت بســــته بندی از ضـــایعات محصولات کشاورزی می‌کاهد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بازاریابی و بسته بندی مناسب زمینه جذب بیشتر محصولات کشاورزی به بازار را فراهم و در نتیجه از میزان ضایعات
می کاهد. به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ایرج بنیادی افزود: روند ارتقای
تکنولوژی و افزایش کیفیت بسته بندی محصولات غذایی می تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده ایفا کند زیرا توجه به مسائلی از قبیل نور، حرارت، مواد افزودنی ضد فسادپذیری، آفات و باکتریها، باعث می شود بازاریاب محصول را به قیمتی مناسب به فروش رساند.
وی اظهارداشت: فروش به موقع موجب کاهش موجودی محصول در انبار، سردخانه و مزرعه شده و در نتیجه ضایعات به حداقل می رسد.
معاون جهاد کشاورزی گیلان گفت: سیاست تعیین قیمت تضمینی خرید مناسب باعث می شود که نخست در زمان پائین بودن قیمت در بازار، منافع کشاورز به مخاطره نیفتد و دیگر اینکه به دلیل خرید دولت در زمان عدم خرید به قیمت مناسب از سوی بازار، محصول به صورت ضایعات از بین نرود.
وی افزود: صنایع تبدیلی به دلیل بکارگیری محصولات کشاورزی به عنوان مواد اولیه می تواند عاملی برای استفاده بهتر از این محصولات تلقی شود.
بنیادی ادامه داد: بسیاری از محصولات کشاورزی دارای زمان تولید و مصرف متفاوتی هستند، تولید یا برداشت آنها معمولا در یک زمان مشخص و کوتاه ولی مصرف در زمان طولانی تری صورت می گیرد.
وی گفت: صنایع تبدیلی می توانند با حفظ و نگهداری محصولات در آنها به گونه ای تغییر و تبدیل ایجاد کند که امکان مصرف در طول سال میسر باشد.
معاون جهاد کشاورزی گیلان یادآورشد: ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی دارای برخی اثرهای اقتصادی از قبیل ایجاد ارزش افزوده، اشتغال، درآمدهای ارزی و همچنین استفاده بیشتر از محصولات کشاورزی و جلوگیری از اتلاف و ضایع شدن محصولات می شود.

مرجع : خبرنگار پاپنا 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code