منع استفاده از جعبه مقوایی غیر استاندارد برای بسته بندی مواد خوراکی

مدیرکل استاندارد استان سمنان از منع استفاده جعبه مقوایی غیر استاندارد برای بسته بندی مواد خوراکی خبر داد. به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران عباس رستمی گفت: همزمان با فرا رسیدن سال نو و افزایش خرید و فروش و مصرف انواع شیرینی، مقوای مورد مصرف برای انواع مواد خوراکی از جمله شیرینی ها، در زمره مقواهای بهداشتی قرار گرفته و مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد می باشد.
وی با بیان اینکه کلیه واحدهای تولیدکننده مقوای بهداشتی، ملزم به رعایت استاندارد ملی ایران به شماره 3341 و قوانین و مقررات جاری سازمان ملی استاندارد می باشند، افزود: واحدهای صنفی و قنادی ها ملزم به استفاده از جعبه های بهداشتی با علامت استاندارد هستند.
رستمی با اشاره به اینکه متخلفین در صورت عرضه انواع شیرینی در جعبه های غیر بهداشتی و بدون علامت استاندارد، با اعمال جریمه و پلمپ جعبه ها و مقواهای غیرمجاز مواجه خواهند شد، اظهارداشت: در استاندارد ملی ایران به شماره3341، علاوه بر ویژگی های فیزیکی نظیر وزن جعبه، به الزامات میکروبی مقوا و جعبه نیز اشاره شده است.
مدیرکل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به اداره کل استاندارد استان ها و یا سامانه ی رسیدگی به شکایات سازمان به نشانی  WWW.ISIRI.ORG  اعلام نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code