ضرورت حمایت از واحد‌های بسته‌بندی خرما در دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از واحد‌های بسته‌بندی خرما در دشتستان و تقویت کشاورزان تاکید کرد.

    به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: کارخانه‌ها و صنایع وابسته به خرما از اساسی‌ترین عوامل توسعه بازار خرمای دشتستان محسوب می‌شود و انتظار می‌رود برای توسعه کشاورزی شهرستان دشتستان، مدیران توجه خاصی به تقویت این صنایع داشته باشند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از فعالان در صنعت بسته‌بندی خرمای شهرستان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و در مواردی شاهد تعطیلی یا واگذاری این صنایع بوده‌ایم که علاوه بر ضربه با بازار خرمای اشتغال بسیاری از کارگران شاغل در این صنایع را تهدید می‌کند.

موسوی‌نژاد با تاکید بر آنکه اقدام مشابه حمایت از صنعت میگو در ارتباط با واحدهای بسته‌بندی خرما ضروری است بیان داشت: بخشودگی جرائم مربوط به دیرکرد اقساط تسهیلات صاحبان صنایع، کاهش سود تسهیلات، افزایش دوره پرداخت اقساط از راهکارهایی است که در رفع مشکلات صاحبان صنایع بسته‌بندی خرما و بازار خرمای دشتستان اثربخش است.

وی اضافه کرد: ارائه سرمایه در گردش به فعالان در این صنعت از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که توسعه صنعت بسته‌بندی خرما را به دنبال خواهد داشت و شرکت‌های بسته‌بندی را در خرید خرما و ادامه فعالیت توانمند می‌سازد.

سوخت مهم‌ترین دغدغه و مشکل کشاورزان دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: سوخت مهم‌ترین مشکلی است که کشاورزان در شهرستان دشتستان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و در ماه‌های اخیر کشاورزان شهرستان مکررا این خواسته خود را اعلام کرده‌اند.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: روند پیچیده بروکراسی اداری برای دریافت سهمیه سوخت کشاورزان از مسائلی است که برای کشاورزان ایجاد مشکل کرده و ضرورت انجام ماهانه آن برای دریافت سهمیه سوخت کشاورزی مشکلات کشاورزان را دوچندان کرده است.

وی افزود: ارائه خدمات سوخت‌رسانی و طی هر مرحله امور و بروکراسی اداری برای ادوار سه یا شش ماهه از راهکارهای مؤثری است که مشکلات کشاورزان را کاهش می‌دهد.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: شهرستان دشتستان از حیث میزان تولیدات کشاورزی یکی از مهم‌ترین نقاط استان محسوب می‌شود و 70 درصد از تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

مرجع : icfp.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code