دو مانع اصلی در استفاده تولیدکنندگان از بسته‌بندی مناسب برای صادرات

عضو اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و یکی از تولید کننده بزرگ در صنایع بسته‌بندی و چاپ دو دلیل مشکل برخی تولیدکنندگان برای بسته‌بندی مناسب محصولات خود و عرضه در بازارهای جهانی را مطرح کرد.
در نشست خبری که با حضور جان ویلیام نیتینگ مدیرکل مجمع کسب و کار اتحادیه اروپا و محمدعلی حقی مدیرعامل شرکت مجتمع بسته‌بندی و چاپ ایحا‌گستر شمال به مناسبت دریافت جایزه جهانی کیفیت محصول و مدیریت برگزار شد؛ حقی در پاسخ به خبرنگار فارس که پرسید چرا با وجود تکنولوژی بسته‌بندی روز دنیا در کشور محصولاتی چون زعفران از فقدان بسته‌بندی مناسب برای صادرات می‌نالند، گفت: ما در طراحی و بسته‌بندی گلوگاه‌هایی داریم. گاهی برای یک بسته‌بندی نیاز به طراحی و قالب‌هایی است که هزینه آن به اندازه و یا حتی بیشتر از هزینه تولید است و اگر مشتری چنین هزینه‌هایی را نپذیرد، ما نمی‌توانیم کار را انجام دهیم.
وی همچنین از عدم انصاف برخی مشتریان ایرانی سفارش کار  سخن گفت که بعضا حاضرند بسته‌بندی مورد نیاز کالاهایشان را از ترکیه با قیمت بالاتر وارد کنند،اما ان قیمت را برای تولید به تولید کننده داخلی نپردازند.
حقی در این نشست خبری یادآور شد: کارخانجات ایحاگستر شمال با 180 میلیارد تومان سرمایه و در مساحت 25 هزار متر مربع راه‌اندازی شده است، هم‌اکنون 160 اشتغال مستقیم دارد که با اجرای طرح‌های توسعه کارخانجات اشتغال شرکت به 245 نفر افزایش خواهد یافت.
جان نتینگ نیز در این نشست خبری در پاسخ به اینکه ملاکهای مجمع کسب و کار اروپا برای اعطای جایزه خود به شرکت‌ها چیست، تصریح کرد: خوشحال می‌شوم درباره ملاک‌ها از دو جنبه پاسخ دهم ولی مهم وضعیتی است که دریافت این جایزه برای آینده شرکت و محصول به وجود خواهد آورد.
وی درباره ماهیت و اهداف مجمع کسب و کار اروپا توضیح داد، مجمع از 12 سال پیش راه‌اندازی و هدف آن همکاری شرکت‌های اروپای شرقی و غربی با تمرکز بر کشورهای مشترک‌المنافع برای ارتقا سطح کار بود.
وی ادامه داد: در گام بعد تصمیم گرفتیم شرکت‌های موفق را چه در زمینه‌های علمی و چه صنعتی پیدا کنیم اما مدت زمانی طول نکشید که پی بردیم تنها تعامل با این شرکت‌ها کافی نیست.
نتینگ افزود: بنابراین ما در کنار سمپوزیوم، اعطای جایزه را در راستای به رسمیت شناخته شدن شرکت‌های برتر تعریف کردیم.
وی ادامه داد: در ابتدای کار برای شناسایی بسیار وابسته به واحدهای تحقیق‌مان بودیم ولی خیلی سریع شهرت مجمع فراتر از اروپا رفت و کم‌کم شرکت‌هایی از آفریقا و آسیا داشتیم.
وی ادامه داد: بنابراین وابستگی ما به داده‌هایی که از اعضایمان می‌گرفتیم بیشتر شد و ما اطلاعات را از تأمین کنندگان و رقبای شرکت‌ها دریافت و نظرات رقبا را جویا می‌شدیم.
نتینگ افزود: در واقع سعی می‌کردیم مثل هر تحقیق سه ضلع کار را داشته و مثلث را کامل کنیم. بر این اساس توسط 20 عضو ایحا گستر معرفی شد.
وی گفت: از سوی ایحا گستر درخواست و اطلاعاتی برای دریافت این جایزه مطرح شد و در حال حاضر کاندیدای دیگری در ایران نداریم.

مرجع : آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code