طرح تسهیلات صنایع سورت و بسته بندی خرما در شورای عالی صادرات

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت ایران از پیگیری ارائه تسهیلات به صنایع سورت وبسته بندی خرما خبر داد وگفت: این سازمان طرح پیشنهادی خود در این رابطه را به شورای عالی صادرات برای تصویب ارائه کرده تا پس از تصویب در بودجه سال 92 لحاظ شود.

محمود بازاری در جمع صادر کنندگان استان فارس با بیان اینکه به بانک مرکزی اعلام کرده ایم که این سهم در سال جاری باید حتما محقق شود افزود : سازمان توسعه تجارت به شدت این موضوع را پیگیری می کند.

وی همچنین از اختصاص دو میلیارد دلار تسهیلات صندوق توسعه ملی برای کمک به صادرات در سال جاری نیز خبر داد.

بازاری همچنین پیرامون نرخ ارز گفت: مصوبه پوشش نرخ ارز برای صادر کنندگان را از شورای عالی صادرات دریافت کرده ایم و به زودی آیین نامه و دستورالعمل اجرایی آن ابلاغ می شود.

این مقام مسئول نیز از هماهنگی با بیمه مرکزی برای پوشش بیمه ای محصولات و کالاهای صادراتی خبر داد .

وی گفت : دستورالعمل اجرایی پوشش بیمه ای محصولات و کالاهای صادراتی توسط بیمه مرکزی به همه شرکت های بیمه ای ابلاغ شده و صادرکنندگان می توانند علاوه بر پوشش های صندوق ضمانت صادرات از این فرصت نیز استفاده کنند.

بازاری ˈبرند سازیˈ را یک اصل مهم برای حضور و بقا در بازارهای جهانی ذکر کرد وگفت: امسال این سازمان از طریق تشکل های صادراتی از ثبت برند کالاها در کنوانسیون های بین المللی حمایت مالی خواهد کرد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت ایران بر پذیرش و اعزام هیات های تجاری تاکید کرد وگفت: به زودی یک هیات بزرگ مصری به ایران می آید و در طول اقامت آنها در ایران، جمعی از تجار و بازرگانان این هیات برای اطلاع از توانمندی های صادراتی و تولیدی فارس به این استان سفر خواهند کرد.

بازاری همچنین از اعزام هیات اقتصادی و تجاری از ایران به مصر پس از بازگشت هیات مصری به کشورش، اعزام هیات تجاری به هند و برنامه ریزی برای اعزام هیات تجاری ایران به چین و روسیه خبر داد.

وی بر حمایت سازمان توسعه تجارت ایران از تشکیل میز ملی خرما، انجیر وشیرین بیان درفارس تاکید کرد وبرای اجرای پیشنهادات و خواسته های روسای تشکل های صادراتی استان قول مساعد داد.

مرجع : .icfp.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code