خیلی از بسته بندی های صادراتی ترکیه به اروپا منشا ایرانی دارد

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاروزی استان مازندران گفت: خیلی از اقلام صادراتی ترکیه از ایران است که با بسته‌بندی زیبا به کشورهای اروپایی و با برند ترکیه صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا عشریه پیش از ظهر امروز در شانزدهمین همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده مازندران با تاکید بر اینکه توسعه صادرات بدون همکاری بانک‌ها امکان‌پذیر نیست، بیان داشت: بانک‌ها به عنوان شرکای تجاری باید بیش از گذشته با واحدهای تولیدی همکاری داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاروزی استان مازندران با اعلام اینکه گلایه‌های زیادی به عملکرد بانک‌های خصوص استان داریم، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته سر و صدای زیادی درباره عملکرد بانک‌های دولتی شده است.

وی با طرح پرسشی ادامه داد: جای بانک‌های خصوصی در مسیر تولید و صادرات کجا است، بانک‌های خصوصی نیز به مانند بانک‌های دولتی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجوز فعالیت می‌گیرند.

عشریه شرایط حاکم اقتصادی کشور را خاص توصیف کرد و افزود: از بانک‌های خصوصی نیز توقع داریم دست تولیدکنندگان و صادرکنندگان را در مسیر توسعه و پیشرفت کشور بگیرند.

وی با تاکید بر این نکته که دشمنان مشکلات اقتصادی و تحریم را بر سر راه کشور ما قرار دادند، یادآور شد: برای پایداری نظام باید همه تلاش کنند.

عشریه به مسئله اقتصاد مقاومتی که مورد نظر رهبر انقلاب نیز است اشاره کرد و درباره فعالیت تولیدگرنماها اظهار داشت: فعالیت این گروه خاص ضرباتی به واحدهای نیز زده است.

وی فعالیت صادرکنندگان در شرایط حال حاضر کشور را مجاهدت توصیف کرد و گفت: وقتی که هشت نفر در کشور با استفاده از ارز مرجع و واردات خودرو، 160 میلیارد تومان سود نصیب‌شان می‌شود، باید برای ساماندهی این بخش از ابزار مدیریتی فکری اساسی کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندان اضافه کرد: بازرگان واقعی ما انتظار دارد با 300 میلیون تومان گره کار خود را باز کند که این توقع زیادی نیست.

عشریه مشکل عمده صادرکنندگان را جابه‌جایی ارز عنوان و اظهار کرد: بخش خصوصی باید از تمام ظرفیت‌های هیئت‌های تجاری در این بخش استفاده کند.

وی از ارتقای کارگزاری صادرات مازندران به صندوق ضمانت صادرات خبر داد و یادآور شد: هفته‌های آینده جلسات تخصصی با مدیران بانک‌های استان برای حل و فصل برخی از امور صادرات برگزار می‌شود.

این مسئول مشکلات گمرکی، عدم پرداخت به موقع جوایز صادراتی و حذف یارانه نمایشگاه بین‌المللی و همچنین بروکراسی اداری را بخشی از مشکلات صادرکنندگان مازندران برشمرد و پیشنهاد داد: برای حل بخش کوچکی از مشکلات صادرکنندگان معافیت‌های مالیاتی 100 درصد لحاظ شود، معافیت از پرداخت حقوق گمرکی اعمال شود، به برخی اقلام صادراتی یارانه تعلق گیرد، به هیئت‌های تجاری یارانه اختصاص یابد و برای صادرکنندگان هزینه تبلیغاتی منظور شود.

عشریه در پایان گفت: خیلی از اقلام صادراتی ترکیه از ایران است که با بسته‌بندی زیبا به کشورهای اروپایی و با برند ترکیه صادر می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code