ایران تولید کننده 180تن زعفران دنیاست/اما دریغ از یک بسته بندی مناسب

نماینده مردم کاشمر در مجلس اظهار داشت: از 220 تن زعفران تولیدی دنیا بیش از 30 تن آن در3 شهرستان بردسکن، کاشمر و خلیل آباد تولیدوبرداشت می‌شود.
اسماعیل نیا در بازدید از باغ‌های شهرستان بردسکن، گفت: کارگاه‌های بهداشتی زعفران در بردسکن که ایجاد شده‌است،توانسته علاوه بر اشتغال جمع زیادی از بانوان، جدا شدن سرگل از گل زعفران کاملا بهداشتی صورت گیرد که اقدامی شایسته بود.
عضو ملی شورای زعفران کشور، بسته بندی مطلوب زعفران را موجب ارزآوری بیشتر برای کشوردانست وافزود: زعفران گیاهی نشاط آور وضد سرطان است و اعصاب را تقویت می کند.
وی با اعلام اینکه زعفران محصولی اقتصادی است، اظهار داشت: با یک برنامه ریزی دقیق، ایران می‌تواند با توجه به اینکه تولید کننده 180تن زعفران دنیاست در قیمت گذاری این محصول استراتژیک نقش اول را داشته باشد.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای افغانستان، هندوستان و…نیز کشت زعفران دارند، افزود: باید بایک مدیریت جهان شمول وحرفه ای تلاش کنیم جایگاه خود را در جهان تثبیت نمائیم.
وی افزود: اگر بتوانیم مدیریت حرفه‌ای در برنامه‌ریزی داشته باشیم ونیز کیفیت وکمیت را لحاظ کنیم، ازبروز نوسانات قیمت ودلال بازی جلوگیری خواهد شد.
نماینده مردم بردسکن در ادامه در خصوص دیگر محصولات شهرستان از جمله انار اعلام کرد: کشور ایران 50 درصد تولید انار دنیا را دارد وبردسکن با تولید 50 هزارتن تولید انار از شهرستان های پیشرو در تولید انار در استان خراسان رضوی است.
اسماعیل نیا افزود: در این منطقه 129تن انار در هر هکتار برداشت شده است واز آنجا که عمده محصول انار این منطقه از ارقام خزر است و کد صادراتی به خود گرفته است از اهمیت صادرات برخورداراست و در سال جاری انار شهرستان بردسکن، به کشورهای خاورمیانه و ژاپن نیز صادر شده است.
وی جای صنایع تبدیلی را در شهرستان خالی دانست واز بخش خصوصی خواست در این مهم با همکاری دولتمردان اقدام کنند.

مرجع :ایسنا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code