ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی در توسعه بخش کشاورزی نقش سازنده‌ای دارد

مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی از محورهای اساسی برای رونق و توسعه این بخش است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، ناطق معین الدین اظهارداشت:
با توجه به اینکه بخشی از تولیدات و محصولات کشاورزی بر اثر عوامل گوناگون فیزیکی، شیمیایی درمراحل کاشت، داشت و برداشت و همچنین پس از برداشت ضایع شده و از بین می رود می توان با برنامه ریزی صحیح برای توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، مقادیر انبوهی از این محصولات را در مراحل مختلف که زیان جبران ناپذیری به کشاورزان و اقتصاد کشور وارد می کند را به ارزش افزوده تبدیل کرد.

وی با اشاره به مزایای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی که ارتقا دهنده فعالیت های کشاورزی است افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث افزایش بهره وری تولید شده و درآمد خانوارهای روستایی را ارتقا می دهد و همچنین زمینه ساز اشتغال نوین در مناطق روستایی می شود.
مدیر تعاون روستایی استان قزوین کاهش ریسک، ایجاد تعادل، تنوع و پایداری درآمد خانوار روستایی را از دیگر مزایای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست.
معین الدین ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها را یکی از سودمند ترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی ذکر کرد و گفت: این صنایع از میزان بی کاری های دائمی و فصلی در مناطق روستایی می کاهد و زمینه مناسبی برای توسعه مناطق روستایی را فراهم می آورد و به افزایش تولیدات روستایی و ایجاد فرصت های شغلی منجر خواهد شد.
وی یادآورشد: صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی است و با تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی ضمن تولید مواد غذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری و حمل و نقل آسان محصولات فراهم می ‌شود.
مدیر تعاون روستایی استان قزوین به نقش صنایع تبدیلی اشاره کرد و افزود: گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی با ایجاد فرآیندهای فرآوری در بسته بندی یکی از موثرترین گزینه های کاهش حجم ضایعات محصولات کشاورزی است و از مهاجرت روستائیان به شهر ها جلو گیری می کند.
وی توسعه صادرات، ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، تنظیم بازار، و ثبات قیمت ها را از دیگر مزایای صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست.
معین الدین بیان کرد: با ایجاد تنوع در محصولات کشاورزی از طریق صنایع تبدیلی می توان قدرت پاسخگویی بازار به مصرف کنند گان با سلیقه های مختلف را افزایش داد و زنجیره بازاریابی را تکمیل کرد.
مدیر تعاون روستایی استان قزوین ضمن اشاره به امکانات شبکه تعاون روستایی تصریح کرد: در هفته جهاد کشاورزی پروژه احداث سردخانه اتحادیه تعاون روستایی شهرستان بوئین زهرا افتتاح خواهد شد.
وی اظهارداشت: در حال حاضر بیش از 90 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از جمله ذرت خشک کنی، کنسرو زیتون، شیر و فرآورده های لبنی، بسته بندی و نگهداری کشمش، فرآوری و بسته بندی پسته، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی در استان قزوین فعال است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code