ارزآوري 70 هزار دلاري زعفران با بسته بندي و فرآوري

با فعالیت تنها واحد تولید کننده قرص زعفران کشور در خراسان جنوبی محصول زعفران این استان در بازارهای جهانی طرفداران زیادی دارد.
از ابتدای امسال 500 کیلوکرم زعفران به ارزش یک و نیم میلیارد تومان در واحد تولیدی قرص زعفران خراسان جنوبی بسته بندی و فرآوری شده که 70 هزار دلار برای این استان ارز آوری داشته است .
این واحد سالانه 25 میلیون عدد قرص زعفران ، 2 تن پودر زعفران ، یک تن درجه بندی زعفران و 200 تن بسته بندی مواد غذایی مانند عناب و زرشک تولید می کند.
سالانه 100 کیلو زعفران از این واحد تولیدی به کشورهای آمریکا ، فرانسه و آلمان صادر می شود که 100 هزار دلار برای خراسان جنوبی ارز آوری دارد .
واحد تولید ، فرآوری و بسته بندی زعفران و زرشک کیازران با سرمایه گذاری اولیه یک میلیارد تومان سال 89 در شهرک صنعتی شهر خوسف تاسیس و از شهریور سال 90 خط تولید آن آغاز به کار کرد .محصول تولیدی این واحد در کشورهای اروپایی در صنایع غذایی و دارویی کابرد دارد.
این واحد تولیدی برای 14 نفر به صورت مستقیم و برای 35 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
هم اکنون میزان سرمایه گذاری در این واحد تولیدی پس از اجرای طرح های توسعه ای 3 میلیارد و 750 میلیون تومان است و 300 میلیون تومان سرمایه در گردش دارد .
مواد اولیه این واحد تولیدی از مرغوب ترین زعفران های خراسان جنوبی در مناطق قاینات ، سرایان ، فردوس و درمیان تهیه می شود .
خراسان جنوبی با تولید سالانه 46 تن زعفران دومین تولید کننده در کشور است .

مرجع : iribnews.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code