نمايشگاه چاپ و بسته بندي دروپا آلمان

نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دروپا ۲۰۱۲

نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دروپا ۲۰۱۲

حدود دو ماه ديگر، نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي دروپا 2012 ، جديدترين ماشين‌آلات و تجهيزات صنعت چاپ دنيا را با حضور جمعي از شركت‌ها و توليدكنندگان عرصه‌هاي مختلف اين حوزه در دوسلدورف آلمان به نمايش مي‌گذارد.

نمايشگاه دروپا به عنوان يك نمايشگاه استاندارد و معتبر بين‌المللي در هر دوره به مدت 13 روز در مركز نمايشگاهي دوسلدورف برگزار مي‌شود و اين در حالي است كه اغلب نمايشگاه‌هاي چاپ كشورمان بين چهار تا پنج روز برگزار مي‌شود و اين زمان فرصت بازديد خوب و مناسب را از دست‌اندركاران و صنعتگران ايراني مي‌گيرد و  غرفه‌گذاران نيز با پرداخت هزينه‌اي سنگين بدون دريافت بازخورد خوب و مناسب، به شركت‌هاي خود باز مي‌گردند.

كامبيز خالقي‌زاده، كارشناس و مدرس صنعت چاپ كشور با اشاره به اهميت حضور چاپخانه‌داران ايراني در نمايشگاه چاپ دروپا 2012، مي‌گويد: اگر چه حضور دست‌اندركاران صنعت چاپ كشور در اين نمايشگاه ضروري است اما جاي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مختلف براي بازديد از اين نمايشگاه خالي به نظر مي‌رسد. نمايشگاه چاپ دروپا هر چهار سال يكبار به عنوان يكي از بزرگترين و به‌نام‌ترين نمايشگاه‌هاي چاپ جهان برگزار مي‌شود كه مخاطبان و جامعه هدف زيادي را به نمايشگاه دوسلدورف آلمان مي‌كشاند.
وي ادامه داد: در اين ميان نحوه حضور چاپخانه‌داران و دست‌اندركاران اين صنعت در نمايشگاه اهميت دارد؛ حضوري كه باشكوه و ارزشمند بوده و بتواند براي صنعت چاپ كشور مثمرثمر باشد.
خالقي‌زاده با بيان اين‌كه بخش عمده بازديدكنندگان ايراني، صاحبان حرفه‌ها و افراد باتجربه صنعت چاپ، هستند، اظهار كرد: بايد براي حضور نخبگان، دانش‌آموزان و دانشجويان رشته‌هاي مختلف چاپ نيز در اين نمايشگاه برنامه‌ريزي شود.
وي تصريح كرد: حضور اين افراد كه به عنوان آيندگان و نسل آتي صنعت چاپ كشور به شمار مي‌آيند در اين نمايشگاه ضرورتي انكار نشدني است كه مسوولان بايد به اهميت آن واقف باشند.
خالقي‌زاده با اشاره به تجربه برگزاري نمايشگاه دروپا 2008، عنوان كرد: در اين نمايشگاه، جمعي از دانش‌آموزان و دانشجويان چاپ كشورهاي مختلف براي بهره‌مندي از سمينارهاي علمي و آموزشي راهي آلمان شده بودند.
به گفته خالقي‌زاده، اگر چه براي حضور امسال دانشجويان به نمايشگاه دروپا اقدامي انجام نشده است، اما دولت و دست‌اندركاران صنعت چاپ كشور مي‌توانند با برنامه‌ريزي گسترده براي چهار سال آتي زمينه حضور آن‌ها را در دروپا 2016 فراهم كنند.

مرجع :

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران

وب سايت رسمي نمايشگاه : http://www.drupa.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code