ناکافی بودن واحدهای بسته‌بندی علت بروز ضایعات محصولات کشاورزی در سراسر کشور

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ناکافی بودن تعداد واحدهای درجه‌بندی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در سراسر کشور عامل مهمی در ضایعات محصولات کشاورزی است.

«ایاز برنو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه آذربایجان شرقی،افزود: توزیع نامتناسب این واحدها در سطح کشور را نباید در از میان رفتن محصولات کشاورزی فراموش کنیم.

 وی باناکافی دانستن سطح آموزش در مراحل پیش از تولید تصریح کرد: کارشناسان ناکافی بودن سطح آموزش و میزان مهارت‌های افراد دخیل در مراحل مختلف تولید و پس از تولید تا مصرف را از عوامل تاثیرگذار در حاصل شدن ضایعات محصولات کشاورزی برشمرد.

 برنو ادامه داد: کمبود و گرانی مواد اولیّه بسته‌بندی و ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه نیز در ضایع شدن محصولات کشاورزی تاثیرگذارند.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: فرسودگی برخی ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع تبدیلی و تکمیلی را باید ازعوامل مهم ضایعات محصولات کشاورزی بدانیم.

 برنو در پایان با اشاره به ماهیت مواد اولّیه در صنایع تبدیلی و تکمیلی یادآور شد: ماهیت بیولوژیکی مواد اولیّه مورد مصرف در صنایع تبدیلی و تکمیلی به‌گونه‌ایست که بسیاری از محصولات زراعی، دامی، باغی و شیلاتی در صورتی که در کوتاه مدت فرآوری و بسته‌بندی نشوند تحت تاثیر فعالیت‌های میکروبی و شیمیایی به سرعت فاسد می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code