كاهش حجم تولید آلوچه به دلیل نبود مواد اولیه بسته بندی

يك تولید کننده آلوچه گفت: به دلیل نبود مواد اولیه بسته بندی (پلاستیک) حجم تولید کاهش یافته است.

بیوک طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: برای چاپ و بسته بندی ماده اولیه در دست نیست و چاپخانه‌ها با افزایش قیمت در مواد اولیه رنگ و پلاستیک، کار طراحی و چاپ را انجام نمی‌دهند.

وی با بيان اين كه قیمت مواد اولیه بسته بندی در شش ماه گذشته دو برابر شده است، گفت: پلاستیک را در حال حاضر کیلویی ۱۲۰۰۰هزار تومان از بازار خریداری می‌کنیم. اين در حالي است كه در گذشته پلاستیک مصرفی را از کارخانه‌هاي پتروشیمی تهیه می‌کردیم، اما با سیاست حال حاضر فروش محصولات پتروشیمی در بورس نمی‌توانیم مواد اولیه را با قیمت مناسب و در حجم مورد نیاز خریداری کنیم.

او خاطرنشان كرد: در کنار مواد اولیه تولید داخل محصولات دیگر کشور‌ها به عنوان مواد اولیه بسته بندی وارد کشور می‌شوند، اما به دلیل نوسانات قیمت ارز آنچنان پلاستیک به کشور وارد نمی‌شود و کسی هم حاضر به خرید پلاستیک با قیمت بسیار بالا نیست.

وی گفت: خوشبختانه میوه در کشور به میزان مصرفی وجود دارد تا بتوانیم کار تولید آلوچه را با کیفیت خوب در کشور ادامه دهیم، اما در اوایل فصل سرد سال بعضی از محصولات مانند برگه زردآلو دچار سرمازدگی می‌شوند که کار را با مشکلاتی مواجه می‌کند. در گذشته برای رفع این مشکل به واردات از کشور افغانستان روی می‌آوردیم، اما الان با قوانین مرزی حاکم بر مرز ایران – افغانستان واردات تاثیری بر قیمت تمام شده محصول ندارد.

او در مورد کیفیت محصولات داخلی گفت: در گذشته تمبر هندی وارد کشور می‌شد، اما در حال حاضر محصولات داخلی در کیفیت آنچنان پیشرفت کرده‌اند که واردات محصولات خارجی راهی به کشور ندارند.

مرجع : http://isna.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code