روشهای بسته‌بندی سنتی، عامل ایجاد ضایعات محصولات کشاورزی

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: روشهای بسته بندی سنتی و ایجاد شرایط فساد محصولی در مرحله بسته بندی موقت تا نهایی محصولات را نباید در بین رفتن محصولات و ایجاد ضایعات از یاد ببریم.

 ایاز برنو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، افزود: توجه به افزایش بهره وری برداشت محصول و نیازهای کمی و کیفی محصول، تولید محصولاتی با کیفیت را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سیستم بازاریابی نامناسب به دلیل فقدان بازار مناسب و هزینه مبادله بالا از عوامل مهم در ضایعات محصولات کشاورزی است.

برنو ضمن بیان فقدان اطلاعات کافی بهره‌برداران از فرآوری ادامه داد: بی اطلاعی کشاورزان و تولیدکنندگان از مسایل اولیه فرآوری پس از برداشت با نظارت و آموزش کارشناسان برطرف می‌شود.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: کشاورزان در چنین شرایطی مجبور به ارایه و فروش محصول خود هستند.

برنو با اشاره به معیوب بودن زنجیره توزیع تاکید کرد: زنجیره توزیع تا حدودی معیوب بوده و در واقع سردخانه، بسته بندی و نگهداری در مراکز خرده فروشی استاندارد خاصی ندارد.

مرجع : کلینیک بسته بندی مواد غذایی ایران

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code