قيمت‌هاي کنوني کاغذ واقعي نيستند

نادر قدياني-رييس اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران

نادر قدياني-رييس اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران

رييس اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به نگراني عميق ناشران از نوسانات قيمت کاغذ و مقواي گلاسه در بازارهاي ايران گفت: اکنون رويه مشخصي براي قيمت‌گذاري کاغذ در بازار وجود ندارد و قيمت‌هاي کنوني واقعي نيستند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران، نادر قدياني گفت: قيمت 45 هزار توماني هر بند کاغذ با توجه به ارز که دولت با بهاي حدود 1260 تومان اعلام کرده، واقعي نيست و بايد با اين ارز قيمت کاغذ به 30 تا 32 هزار تومان برسد.

وي با بيان اين‌که گراني کاغذ، گراني کتاب و در ادامه حذف خوانندگان کتاب را به همراه دارد، گفت: تقريبا تمام اعضاي اتحاديه نگران نوسانات قيمت کاغذ هستند و با وجود عرضه کاغذ در بازار، خريد و فروش چنداني انجام نمي‌شود.

رييس اتحاديه ناشران و کتابفروشان تصريح کرد: اکنون ناشران کاغذ 45 هزار توماني را خريداري نمي‌کنند چراکه ممکن است قيمت کاغذ ارزان يا گران شود.

قدياني اضافه کرد: در حال حاضر مکانيزم مشخصي براي قيمت‌گذاري کاغذ وجود ندارد و اين کار چاپ و نشر کتاب را بسيار دشوار کرده است.

وي با اشاره به اهميت نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنترل بازار گفت: نمايشگاه کتاب تهران در پيش است و وضعيت به وجود آمده ناشران را براي عرضه کتاب دچار مشکل خواهد کرد؛ به نظرم وزارتخانه‌هاي مرتبط بايد هرچه سريع‌تر بازار را کنترل کنند و با توجه به اين‌که کاغذ همواره در دولت‌ها به عنوان 10 قلم کالاي اساسي مطرح بوده است با عرضه فراوان کاغذ قيمت‌ها را بشکنند و براي قيمت‌گذاري آن رويه مشخص ايجاد کنند.

قدياني  گفت: در غير اين صورت دولت بايد شرايط بازار و پيش‌بيني قيمت کاغذ را به طور شفاف اعلام کند و ناشران نيز مجبورند قيمت‌هاي شناور براي کتاب‌ها در نظر بگيرند که اين اندک خوانندگان کتاب را نيز حذف خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code