ضعف شدید بسته بندی در خرمای صادراتی ایران

ضعف شدید بسته بندی در خرمای صادراتی ایرانعضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بسته بندی خرمای ایران گفت : در کشور خرماهای مرغوبی تولید می شود، اما چون بسته بندی مرغوبی ندارند، امکان صادر کردن آنها به بازارهای خارج از کشور وجود ندارد، ضمن اینکه بازار هدف را نیز به خوبی نمی شناسیم.

 سید شکرخدا موسوی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: علی رغم اینکه ما از جهت میزان تولید خرما رتبه خوبی را در بین کشورهای منطقه و دنیا داریم، اما متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم در بخش بسته بندی، بازاریابی و صادرات این محصول قوی عمل کنیم.

وی ادامه داد: البته علت ضعف در بخش صادرات فقط محدود به بسته بندی و بازاریابی نمی شود، چرا که نخلداران ما در همه بخش ها اعم از کاشت، داشت، برداشت و نگهداری از استانداردهای جهانی فاصله دارند.

موسوی افزود: البته ما در کشور خرماهای ناب و مرغوبی نیز داریم که قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارا هستند، بنابراین لازم است برای صدور این محصولات هم وزارت کشاورزی و هم وزارت صنعت، معدن و تجارت دست به دست هم داده و با صرف وقت و هزینه بیشتر، موانع موجود را رفع و مسیر را برای حضور خرمای ایرانی در بازارهای جهانی هموار کنند.

مرجع : به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code