صدور 838 مجوز تاسيس صنايع تبديلي و بسته بندی كشاورزي در يزد

مدير صنايع كشاورزي جهاد كشاورزي استان يزد از صدور 838 پروانه جواز تاسيس شامل 143 پروانه بهره‌برداري در چهار گروه باغي،‌ زراعي، دام و طيور و محصولات شيلاتي براي متقاضيان فعاليت در بخش صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي استان تا كنون خبرداد. به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران محمود زارع زاده اعلام كرد: از بين 556 رشته كاري كه مجموعه فعاليت‌هاي صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي را تشكيل مي‌دهند، عمده جوازهاي صادره از سوي مديريت صنايع كشاورزي استان در زمينه توليد محصولات لبني، فرآوري پسته، توليد و بسته بندي عرقيات گياهي، روغن كشي از دانه‌هاي روغني، انجماد و بسته بندي انواع گوشت سفيد و قرمز بوده است.
وي از ديگر مجوزهاي صادر شده را در زمينه كشتارگاه دام و طيور، تاسيس سردخانه بالاي صفر و زير صفر، توليد شوريجات و ترشيجات، فرآوري و بسته بندي خرما، بسته بندي گياهان دارويي، توليد خوراك دام و طيور، توليد و بسته بندي كشمش و توليد انواع كود آلي و زيستي عنوان كرد.
زارع زاده گفت: واحدهاي به بهره‌برداري رسيده با داشتن ظرفيت سالانه 337 هزار تن محصول فرآوري شده سبب ايجاد يك هزار و 764 فرصت شغلي مستقيم شده است.
وي فعاليت‌هاي اين مديريت را در راستاي دستيابي به امنيت غذايي و افزايش صادرات، ارتقاء سلامت و ايمني غذايي در زنجيره عمليات بعد از برداشت محصولات كشاورزي،‌كاهش ضايعات و ايجاد ارزش افزوده در توليدات كشاورزي و گشايش بازارهاي جديد و مناسب داخلي و خارجي جهت عرضه محصولات فرآوري شده كشاورزي عنوان كرد.
وي همچنين پتاسيل بالا در جذب سرمايه‌هاي محدود به دليل پايين بودن سرانه سرمايه گذاري دراين بخش، فراهم سازي زمينه‌هاي اشتغال و افزايش درآمد كشاورزان، افزايش بهره وري و استفاده موثر از عوامل و نهاده هاي توليد، و استفاده مطلوب از پسماندها و ضايعات محصولات كشاورزي را از ديگر اهداف صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي عنوان كرد.
مدير صنايع كشاورزي جهاد كشاورزي استان يزد همچنين از حمايت‌ از سرمايه گذاران و كارآفرينان متقاضي در بخش صنايع تبديلي و تكميلي علاوه بر حمايت‌هاي لازم در زمينه مكان يابي محل استقرار واحد توليدي خبر داد و افزود: در اين زمينه تسهيلات بانكي كم بهره جهت ساخت واحد و خريد ماشين آلات و تسهيلات سرمايه در گردش به اين افراد پرداخت مي شود.

مرجع : آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code