ايجاد ارتباطي سودآور بين صنعت و كشاورزي با صنايع تبديلي و تکمیلی

رييس سازمان جهادكشاورزي فارس گفت: صنايع تبديلي ضمن ايجاد ارتباطات سودمند و سودآور بين دو بخش صنعت و كشاورزي مي تواند در كاهش دادن ميزان بيكاري هاي دائمي و فصلي در مناطق روستايي نيز نقش موثري داشته باشد.

مهرزاد خرد افزود: اين نوع صنايع همچنين زمينه مناسب جهت توسعه بخش كشاورزي را فراهم آورده و به افزايش توليدات، بهره وري، ايجاد فرصت هاي شغلي، تامين نيازهاي اساسي، پيوند با ديگر بخش هاي اقتصادي و كاهش نابرابري هاي منطقه اي منجر خواهد شد.

خرد با يادآوري اينكه اكنون 67.8 درصد از كل محصولات كشاورزي توليد شده در فارس، توسط صنايع تبديلي اين استان فرآوري مي‌شود، خودكفايي در توليد خوراك دام و طيور و پوشش نياز منطقه جنوب و شرق كشور به اين محصولات را از افتخارات اين استان برشمرد.

وی گفت: محصولات توليد شده در فارس هم به‌لحاظ كيفي هم به لحاظ قيمت تمام شده بسيار مطلوب است.

به گفته ی وی : بيشترين تمركز در استراتژي توسعه صنايع تبديلي استان، گسترش صنايع بسته‌بندي و فرآوري محصولات باغي است.

اوبه ايجاد و توسعه واحدهاي درجه‌بندي و بسته‌بندي مركبات در شهرستان‌هاي مركبات‌خيز استان اشاره و تلاش براي توسعه اين واحدها به ساير محصولات كشاورزي را يادآور و متذكر شد: در آينده نزديك دو واحد بسيار مدرن فرآوري مركبات از توليد كنسانتره تا اسانس و پكتين راه‌اندازي و زمينه براي فرآوري بخش اعظمي از توليدات فارس دراين بخش فراهم مي‌شود

مرجع : به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code