پوشش جلبک دریایی سازگار با محیط زیست براي بسته بندي مواد غذایی

درحال حاضر پوشش هاي بسته بندي بر اساس پتروشیمی از پلیمر ها و موم ها مشتق شده اند اما با وجود افزایشهزینه هاي نفت و بی ثباتی ها و نوسانات اخیر در برخی از کشورهاي تولید کننده نفت، صنعت بسته بندي مواد غذاییباید به دنبال یک جایگزین قابل اعتماد و پایدار براي بسته بندي محصولات باشد.
به عنوان بخشی از اتحادیه تحقیقات در اروپا پوششی را براي مواد غذایی بسته بندي (PRA) انجمن تحقیقات رنگیشده پیشنهاد کرده است. این پوشش می تواند جایگزین مناسبی براي پوشش هاي بسته بندي پتروشیمی در حال حاضر که آلودگی هاي زیست محیطی زیادي را به دنبال دارند باشد.یک محصول سازگار با محیط زیست است که از عصاره جلبک دریایی و نشاسته ساخته شده و می تواند PlantPackبه عنوان یک اسپري روي کاغذ و مقوا به کار گرفته شود.
یک موفقیت واقعی براي تکنولوژي بسته بندي است و نسبت به PlantPack ،(PRA مدیر ) Ian Claris به نظرگذشته روشی کارآمد و موثر و جایگزینی پایدار براي پوشش هاي بسته بندي مشتق شده از نفت است.
این پوشش هاي بسته بندي براي پوشانیدن کاغذ، کارتون و مقوا به منظور جلوگیري از صدمات فیزیکی مورداستفاده قرار میگیرند و از محصولات غذایی بسته بندي شده در طول انبار داري و حمل و نقل محافظت می کنند.
اگر چه عصاره جلبک دریایی قبلا به منظور توسعه موانع پایدار براي مواد غذایی و محصولات دارویی به کار می رفته است، اما آنها این عصاره را به عنوان یک پوشش براي بسته بندي محصولات غذایی ( نه به عنوان یک پوششانعطاف پذیر یا قوي ) به کار می برده اند.
براي غلبه بر این محدودیت هاي فیزیکی، دانشمندان مشغول به کار بر روي این پروژه عصاره جلبک دریایی مخلوط بانشاسته و مشتقات نشاسته شدند که انعطاف پذیري و قدرت خوبی داشته باشد تا بتواند براي بسته بندي کاغذ مورد استفاده قرار گیرد.
یک محصول زیست تخریب پذیر است، می توان آن را به آسانی به کمپوست تبدیل کرده و PlantPack از آنجا که باازیافت کرد وانتظارمی رود که تقاضاي زیادي در بازار بسته بندي براي آن وجود داشته باشد.
منابع:
www.pra-world.com

http://www.convertermag.co.uk/news

بوسیله :مریم خاموشی

مرجع : .icfp.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code