موانع صادراتی مازندران رفع شود، در بسته بندی محصولات مشکل داریم

1984012[1]ساری – رئیس اتاق بازرگانی مازندران به موانع صادراتی بیان کرد و گفت: برای رسیدن به افق صادراتی باید موانع فراروی رفع شود و ازجمله مشکلات، حمل‌ونقل و موانع گمرکی است.عبدالله مهاجر پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه در استان بابیان اینکه موانع فراروی سبب شده تا صادرکننده توان رقابت با رقبا را ندارد یادآور شد: قیمت تمام‌شده محصولات نسبت به محصولات رقبای ما همخوانی ندارد و باید این نقیصه را حل کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به حالت ناپایداری در حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: هنوز موانع فراروی صادرات وجود دارد و نیازمند رفع است.

وی بابیان اینکه اولویت اول مازندران کشاورزی است، میزان تولیدات را مازاد نیاز کشور برشمرد و گفت: باید بسترهای صادراتی در کشورهای هدف نیز محقق شود.

مهاجر با عنوان اینکه قیمت تمام‌شده مرکبات اجازه نمی‌دهد که درزمینهٔ صادرات برنامه‌ریزی داشته باشیم یادآور شد: این در حالی است که درزمینهٔ صادرات کیوی خوب عمل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، عزم روسیه را برای واردات محصولات ایرانی جدی دانست و گفت: در این بخش مازندران برای صادرات محصولات جدی وارد عمل شده است.

وی افت ارزش پولی روسیه را ازجمله عواملی برشمرد و گفت: این امر سبب شد تا بر روی صادرات محصولات نیز تاثیرگذاشته شود.

مهاجر با اشاره به اینکه در بسته بندی محصولات با مشکل جدی روبرو هستیم گفت: اکنون برخی محصولات از طریق برخی کشورها و با بسته بندی آنان، صادر می شود و باید صادرات محصولات را انضباط دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه مجموع صادرات استان از ۵۰۰ هزار تن در سال جاری فراتر رفته است، گفت: این میزان تا پایان سال جاری نیز رشد چشم گیری خواهد یافت.

مهاجربا تقدیر از اصحاب رسانه و با اشاره به فضای پساتحریم افزود: با جدیتی که مقام معظم رهبری داشتند و مدیریت دولت، امروز ایران در جهان و منطقه جایگاه مناسبی پیداکرده است و سراریز شدن گروه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به کشور نشانگر تدبیر مقام معظم رهبری و دولت کنونی است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه در حوزه سیاسی موفق بوده‌ایم اظهار داشت: سال پیش رو، سالی است که باید برنامه‌های اقتصادی دولت شکوفا شود.

مهاجر، معیشت، اشتغال و کسب کار را دغدغه جدی در جامعه بیان کرد و گفت: امروز حوزه‌های اقتصادی، کارخانه‌ها و غیره با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و راهی جز برون‌رفت از مشکلات نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تأکید کرد: در شرایط فعلی بزرگ‌ترین مشکل در حوزه اقتصادی از سوی دولت است و باید موانع فراروی رفع شود.

مهاجر خواستار یاری و پای‌کار بودن اصحاب رسانه برای رفع مشکلات اقتصادی شد و گفت: اگر برنامه‌ها و نگاه‌های تعریف‌شده از سوی دولت، محقق شود، برخی از مشکلات برطرف می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به یکی از ضعف‌های جدی مازندران این است که در کنار هم قرار نمی‌گیریم اظهار داشت: باید به سمت و سویی برویم که در کنارهم بودن را تمرین کنیم و مسائل کلان استانی را در نظر بگیریم.

سیدمحمدحسین هاشمی نسب مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران هم در ابتدای این نشست با اشاره به تشکیل ۱۵ جلسه کارگروه رسانه ای پارلمان بخش خصوصی استان، از همراهی و تلاش همکاران رسانه ای استان در انعکاس رویدادها، توانمندی ها، ظرفیت ها و مشکلات بخش خصوصی و فعالین اقتصادی استان قدردانی کرد.

مرجع : به گزارش خبرنگار مهر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code