مرکز تحقیق و توسعه صنعت بسته بندی در قزوین راه اندازی می شود

2490595[1]قزوین- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: در راستای ارتقاء کیفیت محصولات صنایع کوچک و متوسط و توسعه بازار، مرکز تحقیق و توسعه صنعت بسته بندی در قزوین راه اندازی می شود.به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضاخانپور در بازدید از یک شرکت بسته بندی در نواحی صنعتی استان گفت: صنعت بسته بندی امروزه نقش بسزایی درایجادارزش افزوده محصولات تولیدی دارد ودراقتصاد مقاومتی بسیار موثراست و به افزایش بازارهای مصرف و توسعه پایدار کمک می کند.

وی افزود:در راستای ارتقاء کیفیت محصولات صنایع کوچک ومتوسط، توسعه بازار، نگهداری محصول و تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی در خوشه بسته بندی پس از مطالعه کارشناسی برای رفع حلقه مفقوده بااستفاده ازظرفیت شرکتهای فعال بسته بندی استان نسبت به ایجاد مرکز تحقیق و توسعه بسته بندی اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآورشد: هدف از راه اندازی این مرکز بهبود مستمر فضای کسب و کار، نهادینه کردن جایگاه تحقیق و توسعه به عنوان یک ضرورت ملی، انتقال دانش و تجربه، ایجاد زمینه لازم در شکل گیری ارتباط دانشگاهها و مراکز و تقویت روابط بنگاههای تولیدی، صنعتی و صادراتی بامراکز آموزش و پژوهش است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان ازعضویت ۲۱۷ واحد تولیدی استان دربخش بسته بندی هم خبر دادو گفت: ۷۳ درصد از این واحده در حوزه پلاستیک فعالیت دارند که سهم واحدهای خرد و کوچک ۷۸ درصد است.

وی بیان کرد: با فعالیت این واحدها که دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده زمینه اشتغال ۷ هزار و ۱۰۴ نفر فراهم شده است.

خانپور ارزش کالاهای صادراتی توسط واحدهای فعال در حوزه بسته بندی استان را ۲۲۲ میلیارد ریال عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان تصریح کرد: توجه به صنعت بسته بندی می تواند ضمن کمک به واحدهای فعال در این حوزه به واحدهای صنعتی دیگر هم کمک کند.

مرجع: مهر نیوز

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code