زعفران ایران باید شناسنامه‌دار شود

سرپرست معاونت کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر برندسازی و بسته‌بندی مناسب زعفران گفت: برای افزایش ارزش افزوده این محصول باید زعفران ایران شناسنامه‌دار شود.
محمد نهاوندی در جشنواره طلای سرخ قاینات با اشاره به اینکه از سال گذشته سند ملی زعفران در دولت تصویب شده است اظهار کرد: باید به این سند به عنوان یکی از اسناد افتخار بنیه کارشناسی و تصمیم‌گیری در دولت شود.
وی با اشاره به اینکه این سند فوق‌العاده جامع و دقیق است افزود: از این سند باید برای افزایش تولید و کاهش مشکلات زعفران‌کاران استفاده شود.
نهاوندی با اشاره به اینکه در بخش تجارت خارجی این سند باید ارزش افزوده محصول زعفران در کشور افزایش یابد افزود: باید برنامه‌ریزی‌های جامع از هم اکنون برای ایجاد ارزش افزوده انجام شود.
وی بر حذف وابستگی به نفت در کشور تاکید و اظهار کرد: از عوامل تحقق حذف وابستگی به نفت و اتکا به صادرات غیرنفتی توجه به محصولات استراتژیک است.
نهاوندی افزود: در شرایط فعلی استقلال سیاسی و استقلال ملی کشور متکی به توان و توانمندی اقتصادی بوده و از طریق صادارت غیرنفتی محقق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دست‌اندکاران و تصمیم‌گیران باید برنامه‌ای استراتژیک برای افزایش تولید زعفران ایران تدوین کنند گفت: اگر قبول داریم محصولات ما استراتژیک و فوق استراتژیک است باید در قالب این چارچوب برنامه‌ریزی کنیم.
او با اشاره به اینکه در برگزاری هر جشنواره باید نواقص و معایب تولید و بهره‌وری این محصول شناسایی و در جشنواره بعدی برطرف شود عنوان کرد: در این راستا باید به افزایش تولید، تکنولوژی و افزایش دانش کشاورزان توجه ویژه شود.
سرپرست معاونت کمک‌های تجاری سازمان توسعه و تجارت ایران با اشاره به اینکه باید زعفران ایرانی با برند ایران و دارای شناسنامه به کشورهای خارجی صادر شود، افزود: در این راستا باید زعفران ایران با بسته بندی زیبا و مناسب به کشورها ارسال شود.

مرجع : پاپنا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code