خرمای شرق کرمان نیازمند صنایع فرآوری و بسته بندی خرما می باشد

 82493615-71540543[1]نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز خرمای بی نظیر شرق استان را با قیمت پایین می فروشیم و برای تنظیم بازار این محصول باید به سمت توسعه صنایع تبدیلی، بسته بندی و فرآوری حرکت کرد.
به گزارش ایرنا حبیب الله نیکزادی روز شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) منطقه 3 در شهرستان نرماشیر افزود: شرق استان کرمان در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی جایگاه و آثار منحصر به فردی را دارد که می تون از آنها برای جذب گردشگر استفاده کرد.
وی گفت: متاسفانه بعد از زلزله سال 82 در بم مردم شرق استان دچار افسردگی ناشی از فوت عزیزان خود شده اند که باید برای رفع آن اقدام شود.
وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که دهکده گلخانه ای را در جوار سد نساء ایجاد کنیم و این کار باید به صورت ویژه مد نظر معین اقتصادی منطقه قرار گیرد.
نماینده مردم شرق کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه به دلیل کم آبی، برای جبران نیاز خود مجبور به استفاده از آب های تحت الارضی شده ایم و به صورت تدریجی به سمت بحران آب می رویم.

در صورت نیاز داشتن به بسته بندی خرما برای صادرات به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی با قیمت مناسب با روابط عمومی صنایع بسته بندی نکوکارتن تماس حاصل فرمایید و در خواست مشاوره نمایید. شماره تماس : 02133400644

وی با تاکید بر اینکه برای استفاده از آب سد نساء باید پیگیری های لازم صورت گیرد عنوان کرد: بسیاری از زیرساخت های آماده در این شهرستان ها به دلیل مسائلی آبی مورد استفاده قرار نمی گیرند.
نیکزادی گفت: برای تحقق مدیریت های انقلابی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به مدیران توسعه نگر، پرتلاش، ریسک پذیر، آینده گر، تعامل گرا و پیگیر نیاز داریم.
وی از شرق استان کرمان به عنوان منطقه ای بسیار مهم و پر پتانسیل در استان کرمان یاد کرد و افزود: این منطقه برای کار، تولید و اشتغال ظرفیت های ویژه ای دارد.
فرماندار نرماشیر نیز با اشاره به وجود 15 هزار و 150 هکتار سطح زیر کشت باغی و هشت هزار و 150 هکتار سطح زیر کشت زراعی در این شهرستان بیان کرد: کشت های متراکم با توجه به اهمیت حفظ منابع آبی به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار است.
رضا مشکی گفت: در بخش کشاورزی 137 چاه غیر مجاز در سال گذشته پر شده است.
وی خاطرنشان کرد: تولید شیر در گذشته بسیار زیاد بوده که اکنون به کمترین میزان ممکن رسیده است و باید در حوزه تقویت دامداری در این منطقه توجه ویژه ای صورت گیرد.
فرماندار نرماشیر گفت: تقویم کاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی در نرماشیر تشکیل شده و به زودی اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان نرماشیر در حوزه انرژی بادی و آفتاب ظرفیت ویژه ای دارد بیان کرد: نیروگاه 100 مگاواتی بادی در این شهرستان مصوب شده است و عملیات اجرایی آن در خردادماه آغاز می شود.
مشکی گفت: 55 درصد حق آبه سد نساء مربوط به شهرستان نرماشیر است و در راستای توزیع آب سد نساء باید کار جدی صورت گیرد که این کار در دست پیگیری است.
وی بیان کرد: تخصیص 47 میلیون مترمکعب آب از سد نساء می توان منجر به توسعه کشاورزی در این منطقه شود.
فرماندار نرماشیر از پروژه نئوپان این شهرستان به عنوان پروژه استثنایی یاد کرد و گفت: روند اجرایی این پروژه با همت مسئولان مربوطه در دست پیگیری است.
وی اضافه کرد: نوروز امسال به طور متوسط در هر روز 25 نفر از ظرفیت های این شهرستان بازدید کرده اند.
استاندار کرمان امروز (شنبه) به همراه خداکرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی برای آغاز عملیات اجرایی طرح جامع مقابله با فرسایش بادی و هجوم ریزگردها به شهرستانهای شرقی استان کرمان سفر کرد.
اجرای طرح جامع مقابله با فرسایش بادی و هجوم ریزگردها در شرق استان کرمان امروز (شنبه) با عملیات مالچ پاشی بعد از 13 سال در منطقه شوق آباد شهرستان ریگان آغاز شد.
مرجع: خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code