حباب خوراکی آب آشامیدنی؛حذف بسته بندی بطری پلاستیکی

حباب خوراکی آب آشامیدنی

حباب خوراکی آب آشامیدنی؛حذف بطری پلاستیکی

سه طراح اسپانیایی حبابی خوراکی ساخته‌اند که حاوی آب آشامیدنی است، می‌توانید آن را همه جا همراه داشته باشید و در هنگام تشنگی، آن را در دهان گذاشته و بخورید.

به گزارش سایت «مشبل» گارسیا گونزالز، گیلوم کوخه و پیر پازلیر سه طراحی هستند که این حباب با نام «اوهو» را ساخته‌اند که دیگر برای حمل آب آشامیدنی به بطری پلاستیکی نیازی نیست. نه زباله پلاستیکی در کار است و در نتیجه نیازی به بازیافت بطری‌های پلاستیکی هم نیست.

به گزارش «شورای هوای پاک»، چیزی حدود ۵۰ درصد از مقدار ۲.۴ میلیون تُن بطری زباله‌های پلاستیکی، حاوی بطری‌های آب است. این شورا گفته با تولید «اوهو» می‌توان به مقدار قابل توجهی تولید بطری پلاستیکی را کاهش داد.

این حباب که مثل یک بادکنک پر از آب کوچک به نظر می‌رسد، از مواد خوراکی تولید شده که برای بدن هیچ ضرری ندارد. هر مصرف کننده‌ای یا می‌تواند هر حباب را در میان دندان‌ها فشرده و آب آن را سربکشد و یا کل آن را بجود و آب آن را بیاشامد.

به گزارشی که «هافینگتون پست» نوشته، این حباب توسط روشی به نام «اسفریفیکیشن» که در سال ۱۹۴۶ پایه‌گذاری شد و هنوز در برخی صنایع غذایی و برای ساخت غذاهای مدرن، کاربرد دارد، ساخته می‌شود.

موادی که این حباب را تشکیل می‌دهد بدون ضرر بوده و ارزان است – هرکدام حدود دو سنت هزینه می‌برد – و هرکسی حتی در خانه خود هم به راحتی می‌تواند آن را تولید کند. «اوهو» جایزه «لکسوس» ۲۰۱۴ را برای سه طراح این پروژه به ارمغان آورده است.

هرچند در حال حاضر مراحل اولیه ساخت این محصول اجرایی شده، ولی تولید انبوه و نیز چگونگی انتقال آن به دست مشتری در دست بررسی است.

«اوهو» هنوز در بازار و برای مشتریان توزیع نشده ولی سایت حامیان محیط زیست «این هبیتت دات کام» ویدیویی سه دقیقه‌ای تولید کرده و در آن روش ساخت «اوهو» را نشان می‌دهد.

برای ساخت، شما به این مواد نیاز دارید: «سدیم الژینیک» یا آلژینیک اسید، «لاکتات کلسیم» که هر دو مواد شیمیایی ارزانی هستند که راحت قابل دسترسی و خرید است.

 بعد به یک ظرف آب حاوی چهار لیوان آب، و همچنین یک ظرف حاوی یک لیوان آب آشامیدنی نیاز دارید. این آب آشامیدنی همان آبی است که در حباب خود ذخیره می‌کنید.

یک ظرف آب دیگر برای شست‌و‌شو همراه داشته باشید، به همراه یک هم‌زن و یک قاشق گود.

سدیم آلژینیک به مقدار یک گرم را برداشته و در ظرف آب آشامیدنی بریزید و با هم‌زن آن را حسابی مخلوط کنید و برای ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا حباب‌های آن از بین برود.

بعد از گذشت زمان ۱۵ دقیقه، پنج‌گرم لاکتات کلیسم را به درون ظرف آبی که حاوی چهار لیوان آب است بریزید و به آرامی آن را به هم بزنید. با قاشق و به آرامی برای چند دقیقه هم بزنید تا مطمئن شوید تمامی لاکتات کلسیم، حل شده است.

بعد توسط قاشق گودی که در دست دارید، به آرامی آب آشامیدنی که به سدیم آلژینیک مخلوط شده را با قاشق برداشته و به آرامی در مخلوط آبی که با لاکتات کلسیم قاطی شده، رها کنید. به محض این که با قاشق آن را در محلول بگذارید، می‌بینید که به شکل یک حباب خود را می‌گیرد.

چند بار دیگر می‌توانید این کار را انجام دهید. فقط مطمئن شوید که بیش از حد ظرف را با حباب‌های تشکیل شده، پُر نکنید.

همین طور که نگاه می‌کنید، حباب‌ها شکل می‌گیرند. با یک قاشق و به آرامی محلول را خیلی آرام هم بزنید. این کار را به مدت سه دقیقه ادامه دهید.

پس از سه دقیقه، به آرامی حباب‌ها را با یک قاشق بزرگ خارج کنید و درون یک ظرف آب بگذارید تا پروسه را متوقف کند. بعد از آن، حباب آب‌آشامیدنی و خوراکی شما آماده است. به محض این که فشارش دهید از آن آب بیرون می‌آید.

ویدیوی تهیه «اوهو» را به در کانال یوتیوب «این هبیتیت» منتشر شده را می‌توانید این‌جا ببینید

 

مرجع : سایت بید بیدو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code