تولید هدفمند و بسته‌بندی جدید گامی برای افزایش صادرات نخود در کرمانشاه

13930227000763_PhotoA[1]

رئیس شورای ملی نخود تولید هدفمند مکانیزه، بسته‌بندی جدید و فرآوری نخود را از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش تولید و صادرات این محصول کشاورزی در کرمانشاه عنوان کرد.

ناصر محمدی صبح امروز در نشست شورای ملی نخود که در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه انجام گرفت، اظهار کرد: محصول نخود یکی از قطب‌های تولید نخود در کشور است و بیشترین میزان سطح زیر کشت این محصول استراتژیک را داریم.
رئیس شورای ملی نخود با اشاره به اینکه کرمانشاه پایلوت صادرات این محصول است عنوان کرد: سال گذشته با وجود وضعیت بارندگی‌ها و آفت رم داده، سطح تولید نخود پایین آمد ولی قیمت آن مناسب بود که توانستیم 24 هزار تن صادرات داشتیم.

وی میزان صادرات نخود در دو سال پیش و مدت مشابه سال گذشته را 35 هزار تن عنوان کرد و بیان داشت: بارندگی طی سال‌جاری مناسب بود و پیش‌بینی ما این است که میزان تولید و صادرات این محصول در سال 95 افزایش مطلوبی داشته باشد.

محمدی میزان واردات نخود را 18 هزار تن برشمرد و خاطرنشان کرد: این واردات از کشورهای خارجی انجام گرفت و امسال سال حبوبات از سوی سازمان جهانی فا.او نام‌گذاری شده است و در مورد محصول نخود می‌توان گفت این محصول نیاز آبی ندارد و دارای خواص پروتئینی بالایی است.

این مسؤول توجه به افزایش تولید نخود را گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: شورای ملی نخود طرح‌های مفیدی برای افزایش تولید و صادرات نخود در کرمانشاه دارد و فاز نخست آن تولید هدف‌مند براساس استفاده از تجهیزات نوین کشاورزی و مکانیزاسیون است و کشاورزان می‌توانند از این دستگاه‌های موجود استفاده کنند.

رئیس شورای ملی نخود انجام بسته‌بندی با سایزبندی و رنگ‌بندی جدید را فاز دوم طرح جدید بیان کرد و متذکر شد: فاز سوم فرآوری محصولات نخود برای جلوگیری از خام فروشی است و پرت محصول نداریم.

مرجع : به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code