برگزاري همایش تخصصی پلیمرهای پیشرفته در صنعت بسته بندی موادغذایی

دومین همایش تخصصی پلیمرهای پیشرفته در صنعت بسته بندی موادغذایی پنجم تیر ماه 1392 برگزار می شود.

دکتر رضا باقری، دبیر علمی همایش پلیمرهای پیشرفته و بسته بندی درگفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران افزود: هدف از برگزاری این همایش ايجاد فرصتی برای طرح ایده ها و توانمندی های صنعتی و تحقیقاتی کشور و آنچه که در دنیا اتفاق می افتد. در دو دهۀ اخیر پلیمرها نفوذ چشمگیری در زندگی بشر داشته است و در صنعتی شدن جوامع نقش مهمی را ایفا کرده اند. بخش بزرگی از این تحول ناشی از توسعه صنعت بسته بندی چه در حوزه مواد خوراکی و چه در حوزه کالاهای صنعتی بوده است.

وی گفت: یکی از مزایای اصلی رقابت در بازار و الزامات اولیه صادرات محسوب می شود. از طرفی تضمین سلامت محصول ارائه شده و رعایت استانداردهای جهانی بسته ­بندی در آن می تواند در گزینش محصول توسط مشتریان موثر باشد. بدلیل بعد مسافت بین واحدهای توليدی و بازارهای مصرف در دنیای امروز، حفظ کیفیت و ماندگاری کالاهای توليدی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل حذف و یا جایگزینی عوامل موثر بر فساد مواد غذایی در محیط داخل بسته به یکی از دغدغه های دست اندکاران صنعت و محققین دانشگاهی در این زمینه تبدیل شده است.

باقری تصریح کرد: این امر وابستگی زیادی به کنترل عبور کوچک مولکول­ها از دیواره های پلیمری در مواد بسته بندی دارد. همچنین تاثیر انباشت پسماند بسته­ بندی بر محیط زیست نیز به همان میزان دارای اهمیت است. لذا در سال­های اخير حجم وسیعی از فعالیت­های تحقیقاتی و نوآوری­های صنعتی به این موضوعات معطوف گشته است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش هرچه بیشتر عمر ماندگاری و حفظ کیفیت مواد خوراکی، جلوگیری از اتلاف مواد غذایی و بهره برداری اقتصادی بیشتر از دستاوردهای این تلاش ها هستند. گسترش تکنولوژی چندلایه، بکارگیری آلیاژهای پیشرفتۀ مهندسی و بهره برداری از نانوکامپوزیت های سیلیکات لایه ای از جمله راه حلهای مطرح می­باشند.

مرجع : باشگاه خبرنگاران

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code