افتتاح نمایشگاه صنعت بسته بندی با حضور دبیر کل سازمان جهانی بسته بندی

نمایشگاه صنعت بسته بندی با حضور آلفرد پیرسون دبیر کل سازمان جهانی بسته بندی و علی آقامحمدی رئیس شورای سیاست گذاری بسته بندی ایران 10 خرداد افتتاح شد.

آلفرد پیرسون دبیرکل سازمان جهانی بسته بندی در حاشیه این نمایشگاه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیماگفت: نمایشگاه بسته بندی تهران نشان می دهد صنعت بسته بندی در ایران در حال پیشرفت و سیاست گذاری های صنعت بسته بندی در ایران موفقیت آمیز و مورد تأیید ماست.

 وی افزود: تصویر بسته بندی باید در ذهن مردم تغییر کند و بسته بندی در تولید نباید به عنوان ضایعه تلقی شود بلکه باید به عنوان ضرورتی در تولید به آن نگاه شود.

پیرسون گفت: از آموزش صنعت بسته بندی در ایران حمایت می کنیم ضمن اینکه اخیرا مسابقه ایران استار در صنعت بسته بندی برگزار شده و در دوره های بعدی هم از این مسابقات حمایت می کنیم.

 آقا محمدی رئیس شورای سیاست گذاری بسته بندی ایران هم در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ضعف بسته بندی در ایران پراکنده بودن و فعال نبودن به عنوان یک زنجیره و صنعت است.

وی افزود: اگرچه وضع صنعت بسته بندی به صورت مجزا از هم خوب است اما صنعت بسته بندی باید از طراحی تا جمع آوری آنچه که مصرف شده باید به صورت یک مجموعه دیده شود.

آقامحمدی گفت: در نشست های تخصصی و برگزاری نمایشگاه ها در پی جذب فناوری های روز دنیا در حوزه بسته بندی و بومی سازی فناوری هستیم ضمن اینکه باید فرهنگ اقوام ایرانی را در بسته بندی ها عرضه کنیم.

وی افزود: در این باره نیازمند فناوری پیشرفته، دانشکده های تخصصی و آزمایشگاه های جامع هستیم تا از نظر استاندارد، بسته بندی ها مورد تأیید قرار گیرد زیرا اگر مواد بسته بندی مناسب نباشد محصول موجود در بسته بندی را آلوده خواهد کرد ضمن اینکه از نظر اقتصادی هم قیمت های بسته بندی باید به صرفه باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری بسته بندی ایران با بیان اینکه مصارف روزانه به بسته بندی وابسته است گفت: تولید بدون بسته بندی مفهومی ندارد از این رو صنعت بسته بندی باید به نحو شایسته رشد کند.

آقامحمدی با بیان اینکه هم اکنون بسته بندی 2 تا 5 درصد از تولید ما را تشکیل می دهد گفت: از آنجا که در شرایط کنونی ایران در حال آماده شدن برای رشد اقتصادی بالاست و در پی آن صادرات هم باید افزایش یابد بسته بندی باید رشد کند در غیر این صورت صادرات امکان رشد ندارد بنابراین ایران قبل از رشد تولید به رشد بسته بندی نیاز دارد.

مرجع : خبرگزاری صدا و سیما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code