نحوه محاسبه اعداد چراغ راهنما در برچسب های بسته بندی

نحوه محاسبه اعداد چراغ راهنما در برچسب های بسته بندی

چراغ راهنمای تغذیه، اطلاعات لازم تغذیه ای در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

یکی  از اقدامات جدید وزارت بهداشت که می‌توان آن را هم در مسیر اجرای طرح تحول سلامت در حوزه غذا تغییر کرد، نصب چراغ راهنمایی بر روی مواد غذایی است.

در این طرح که چندی پیش با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد، بر روی بسته بندی تمام مواد غذایی با توجه به میزان نمک، شکر، چربی، اسید چرب ترانس برای هر یک از این مواد یک رنگ نمایش داده می شود که یکی از رنگ سبز، زرد یا قرمز خواهد بود.

رنگ سبز برای هر یک از این مواد نشان دهنده مطلوبیت آن مواد غذایی از نظر میزان آن ماده است و نشان می دهد که مثلاً نمک، چربی، اسید چرب ترانس یا شکر آن ماده غذایی در حد مجاز است. اگر رنگ آن ماده زرد بود نشان دهنده هشدار مصرف است و اگر قرمز بود نشان دهنده بالا بودن میزان آن ماده و بیشتر بودن آن از حد مجاز است بنابراین گر چه تولید این مواد از وزارت بهداشت مجوز گرفته است و ممنوع المصرف نیستند اما به افراد توصیه می شود از این مواد غذایی کمتر مصرف کنند و به خصوص مصرف آنها برای افراد بیمار می تواند خطرناک باشد.

طرح نصب چراغ راهنمایی روی مواد غذایی آغاز شده و تا پایان سال ۹۴ همه مواد غذایی که از وزارت بهداشت مجوز گرفته اند باید این چراغ راهنمایی را به صورت واضح و مشخص بر روی بسته بندی نصب کنند. پس از درج این راهنما روی مواد غذایی افراد می توانند به سادگی و فقط با توجه به رنگ مربوط به آن ماده غذایی در مورد مصرف آن تصمیم بگیرند.

جهت دریافت و نحوه محاسبه از فایل زیر استفاده نمایید:

نحوه محاسبه اعداد چراغ راهنما در برچسب های بسته بندی

مرجع : icfp.ir

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code