نقش و میزان تاثیر گذاری بسته بندی در اقتصاد مقاومتی

aid1794991-728px-Develop-a-Consulting-Program-Step-3[1]یکی از راهکارهای توسعه اقتصاد هر کشور افزایش صادرات می باشد. صادرات هم مثل هر فرایند دیگری دارای زیرساخت، قواعد و روش های مختلفی می باشد که باید آنها را آموخت و به کار گرفت . در این بین ، یکی از زیرساخت های مهمی که به صادرات کالا می تواند کمک کند ، طراحی اصولی و حرفه ای بسته بندی چه از نظر گرافیکی و طراحی صنعتی و چه از نظر تولید می باشد .

این موضوع بارها و بارها در اخبار نیز توسط وب سایت مرکز تخصصی خدمات و اطلاع رسانی صنعت بسته بندی ایران منتشر گردیده است

در حال حاضر در ایران با توجه به اینکه صادرات محصولات بیشتر بصورت عمده(فله) انجام می پذیرد، مهم ترین کاربرد بسته بندی حفظ سلامت کالا تا مقصد می باشد که همین امر اگر درست اجرا گردد باعث افزایش و بهبودی رضایت مشتری در نتیجه افزایش صادرات می گردد.

در نتیجه باید برای موفقیت در صادرات انواع محصولات، به مقوله رعایت کیفیت و تأثیر بسته بندی مناسب برای مصرف کننده توجه ویژه نمود.

اما با توجه به اهمیت ویژه بسته بندی در  حوزه بازاریابی و افزایش فروش، وقتی وضعیت صنعت بسته بندی کالا در کشور را بررسی می کنیم، به این نکته می رسیم که با تقویت زیر ساخت های این صنعت مقدمه توسعه صادرات و ابزاری برای حضور در بازارهای بین المللی فراهم می گردد.

 بررسی ها نشان می دهد که بستر ارتباطی بین تولیدکنندگان و صنایع بسته داری خلأ بزرگی می باشد . بسته بندی مناسب و منطبق بر اصول بازاریابی و برند سازی( حلقه مفقود شده تولید در ایران) ترسیم کننده مسیر صادرات با نام و نشان کالای ایرانی برای حمایت از تولید کننده ایرانی است.

 بسته بندی جزء لازم و ضروری یک محصول است که شناساندن و نگهداری محصول را از تولید تا مصرف و ایجاد یک فروش مناسب  را بر عهده دارد .

در شرایطی که این صنعت تنها با هزینه کرد 10 درصد ارزش کالای تولیدی ، قادر به ایجاد تا 90 درصد ارزش افزوده است .

صنعت بسته بندی را باید مسیر گذار اصلی حرکت به سوی حضور در بازارهای جهانی دانست، که تحقق آن در اقتصاد ایران غیر ممکن نیست.

 در سال اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل، تولید با هدف صادرات برای گرفتن سهم بیشتر از بازارهای بین المللی با داشتن زیر ساخت مناسب بسته بندی به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد ارزش افزوده کالا امکان پذیر می باشد زیرا بازارهای جهانی طالب کالای ایرانی است .

 اگر توجه ویژه به صنعت بسته بندی داشته باشیم علاوه درآمد مازاد در بازار هــــــــدف، می توانیم سهم بیشتری در اشتغال زایی بخش خدمات کالا به دست آوریم .

تنها تعدادی از اخبار منتشر شده مرتبط : برای مشاهد کامل متن روی آن کلیک نمایید

————

تالیف : صنایع بسته بندی نکوکارتن – حمید رضا نکونام

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۲ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code