صنعت بسته بندی قابلیت مناسبی در توسعه بخش خصوصی دارد

IMG13091713[1]مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: صنعت بسته بندی با آمیزه ای از درآمدزایی و تخصص، قابلیت مناسبی در توسعه بخش خصوصی دارد.

همایش ملی بسته بندی با رویکرد توسعه خوشه های صنعتی ظهر سه شنبه 29 مهر 93 با حضور مدیر امور استانها و مجلس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان، مدیر توسعه صنعت سازمان صنایع کوچک، فعالین عرصه بسته بندی در دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزار شد.

 عبدالقهار ناصحی در این همایش بیان کرد: 280 واحد در حوزه بسته بندی در استان فعال هستند که می توانیم با حضور این تعداد از فعالین صنعت بسته بندی، خوشه این صنعت را در استان ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز با اختصاص 20 هکتار زمین در شهرک صنعتی کاسپین، مطالعه احداث شهرک فناوری بسته بندی آغاز شده است که این طرح می تواند نقش مهمی در توسعه این صنعت در استان و کشور داشته باشد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با اشاره به ظرفیت های مناسب اقتصادی که در عرصه صنعت بسته بندی وجود دارد، اظهار کرد: صنعت بسته بندی با آمیزه ای از درآمدزایی و تخصص قابلیت مناسبی در توسعه بخش خصوصی دارد و گذشته از آن می تواند در این صنعت از ظرفیت های استان نیز استفاده کند.

 این مسئول افزود: در این بین دولت ها باید نقش حمایتی خود را در این صنعت ایفا کنند و اجازه ظهور و فعالیت بیشتری به بخش خصوصی بدهند.

 ناصحی بیان کرد: شکل گیری تشکل در صنعت بسته بندی یکی دیگر از ضرورت های این عرصه است؛ چرا که با این اقدام هزینه ها و رقابت در این حیطه وارد روند منطقی تری می شود.

 نائینی: صنعتگران و دانشگاهیان صنعت بسته بندی کشور را متحول کنند.
رئیس دانشگاه بین المللی خمینی گفت: امروز صنعت بسته بندی در کشور ما بسیار ریشه دار است اما این صنعت نیازمند تحول است و در این بین صنعتگران و دانشگاهیان می توانند صنعت بسته بندی کشور را متحول کنند.
وی بیان کرد: صنعت بسته بندی یک دانش و رشته ای است که آمیزه ای از صنعت- چاپ است که همین مسئله ضرورت دو مقوله مهم تخصص و اقتصاد را در این صنعت دوچندان می کند.
نائینی بیان کرد: تربیت نیروهای متخصص و متبحر در عرصه بسته بندی در مراکز دانشگاهی و شرکت ها دانش بنیان یک ضروت است که باید اجرایی شود.

IMG13091970[1]

مرجع : خبرگزاری مهر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code