بسته بندی میوه – ساده اما تاثیر گذار و هیجان انگیز

بسته بندی میوه - پرتقال

بسته بندی میوه – فوجی فروت

همیشه لازم نیست برای داشتن یک بسته بندی موفق و تاثیر گذار در فروش متحمل هزینه های بالا شد بلکه باید هوشمندانه عمل کرد، در این مقاله یک نمونه موفق از بسته بندی میوه ( سیب، پرتقال و…) را بررسی خواهیم نمود.

مجموعه فوجی فروت(Fuji Fruit) با برند تجاری jl signature  مجموعه ای ست که در زمینه بسته بندی میوه جات تازه و با کیفیت بالا فعالیت دارد.

به منظور حضور پر رنگ تر در بازار، جلب توجه بیشتر و نهایتا گرفتن سهم بیشتری از بازار رقبا به دنبال طرحی بود که بدون دست زدن به ساختار کلی بسته بندی و هزینه زیاد، علاوه بر محافظت و زیبایی، بر اساس اصول بازاریابی و برندسازی نیز باشد و بتواند افزایش فروش را برای عرضه کنندگان آن به ارمغان بیاورد.

بعد از بررسی توسط تیم تخصصی بسته بندی  و کارشناسان برندینگ و فروش، با طراحی مجدد لیبل توانستند به آنچه که مجموعه “فوجی فروت” به دنبال آن بود برسند.

انتخاب تصویری هیجان انگیز واقعی و جذاب از نمای نزدیک میوه که بتواند به خوبی جلب توجه کند و حس تازگی میوه را هم انتقال دهد در ضمن نام تجاری(برند) روی طرح و خود میوه در بسته بندی به خوبی دیده می شود در پروسه اجرا قرار گرفت و حاصل کار چیزی شد که مشاهده می فرمایید:

بسته بندی میوه - سیب - پرتقال - بلو بری

بسته بندی میوه – فوجی فروت

چیدمان بسته بندی میوه - فوجی فروت

چیدمان بسته بندی میوه – فوجی فروت

چیدمان بسته بندی میوه سیب - فوجی فروت

چیدمان بسته بندی میوه – فوجی فروت

طراحی به گونه ایست که از فاصله نسبتا زیاد هم محصولات “فوجی فروت” کاملا مشخص هستند و خریداران خود را به راحتی به سوی خود هدایت و جذب می کنند و از دیگر نقاط قوت می توان به چیدمان گروهی محصولات نیز اشاره کرد که آن هم جذاب و زیبا می باشد اشاره کرد.

متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان در داخل ایران تمامی زحمات و هزینه های تولید را متحمل می شوند و درست در نقطه ای که باید سرمایه گذاری شود تا زحمات تولید به بار بنشیند کوتاهی می شود و اینگونه می شود که بزرگترین تولید کننده زعفران ایران است و زعفران بنام اسپانیا در دنیا مطرح می شود و یا در بسیاری دیگر از موارد مانند خرما، پسته، میوه جات و ….

حتی امروز در بازار خود ایران، مردم به بسته بندی به صورت خودآگاه و ناخودآگاه اهمیت بسیار می دهند و بسته بندی های اصولی(مطابق با اصول برندینگ و بازاریابی) شانس بسیار بیشتری را در انتخاب دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code