با طراحی بسته بندی می توان جادو کرد، داستان “سیرونا”

فرض کنید می خواهید شربت آلبالو بفروشید اما هدفتون ایجاد یک بازار جدید باشد که رقبای شما مجموعه های تولید کننده شربت آلبالو نباشند، چی می کنید؟
یک روش حرفه ای اما ساده:
کافیست با کمی تغییرات در شربت آلبالو یک محصول جدید بسازید و با طراحی بسته بندی و برنامه ریزی بازاریابی، یک بازار بکر و پولساز بدست آورید.
یکی از هنر های طراحی بسته بندی ایجاد ارزش افزوده و معرفی متفاوت یک محصول و حتی تبدیل آن از یک محصول ارزان قیمت به یک محصول گران تر می باشد.
با علم تولید و طراحی بسته بندی می توان از یک محصول معمولی یک محصول لوکس بسازید و بر عکس!
با تولید و طراحی بسته بندی احساس را انتقال دهید و کار برای خودتان در فروش و بازاریابی راحت تر کنید.

syrona
قصه بسته بندی شربرت سیرونا این موضوع را می تواند بهتر مشخص می کند
گیاه آگاوه بیشتر به دلیل نقشی که در تولید نوشیندنی تکیلا دارد(به اسپانیایی: Tequila- از نوشیدنی‌های الکلی تقطیری است که در آغاز در شهر تکیلا در ایالت خالیسکو مکزیک ساخته شده‌است. این نوشیدنی از بافت آبدار گیاهی بومی به نام آگاوه به دست می‌آید.) شناخته شده است اما یک شیرین کننده خوش طعم و سالم برای غذاها و نوشیدنی ها با خواص درمانی نیز می باشد.
شرکت تورو پینتو با هدف معرفی این محصول به عنوان یک شیرین کننده سالم و لوکس با خواص درمانی شروع به بررسی و تحقیقات جهت انتخاب یک مسیر مطمئن و کاربردی می کند.

syrona2
اما یک مشکل وجود داشت و آن قیمت نسبتا پایین خود عصاره گیاه آگاوه بود(چالش : چگونه آنرا گران تر بفروشند؟).
این شرکت 2 مورد را برای رسیدن به این هدف انتخاب کرد:
انتخاب نام تجاری مناسب و طراحی حرفه ای بسته بندی جهت انتقال حس محصولی خاص و متفاوت بودن به مخاطب.
نام تجاری شربت آگاوه طبیعی” سیرونا (SYRONA) ” انتخاب شد.
این نام از نام های اله های اساطیر کهن سِلتی با مفاهیم حالت های مختلف ماه و زن زیبا رو می باشد(نامی دارای اعتبار، اصالت، زیبایی و یک حس خوب).
از آنجایی که سطح قند موجود در شربت آگاوه پایین تر از شکر است و نوعی آنتی اکسیدان مؤثر در آن وجود دارد، روی نام تجاری و طراحی بسته بندی به گونه ای کار شده است که علاوه بر لوکس بودن با ماهیت،طعم و خاصیت درمانی آگاوه نیز مرتبط باشد.
«هدف شرکت با کمک طراحی بسته بندی ایجاد نام تجاری بوده است که بتواند حس گرما و شیرینی محصولی را که می تواند مراقب سلامت مردم باشد و در عین حال، سرشار از زیبایی،زندگی و لذت است را نشان دهد.»
همچنین باید محصول را به مشتریهای جدیدی که با محصولات آگاو آشنایی ندارند، معرفی شود.
این یعنی در همان نگاه اول باید مخاطب مجذوب محصول شود که این کار تنها با طراحی بسته بندی است.»

syrona3 syrona22 static1.squarespace-1

در دید عموم ممکن است یک شیرین کننده ماده ی سالمی به نظر نیاید اما طراحی ظریف سیرونا به مصرف کننده القا می کند که مصرف آن مفید است. بطری شفاف آن باعث می شود که بتوان رنگ غلیظ شربت آگاو درون آن را دید و برچسب روی بطری با ظرافت های طراحی، حکایت از یک محصول ارزنده دارد.
بسته بندی همراه با قاشق چوبی و طراحی شلوغ (اما با گرافیک حرفه ای) و پرانرژی، کمی حال و هوای روستایی دارد و در عین حال، نیاز افراد پرمشغله ی شهرنشین که به دنبال شیرین کننده های بهتر و در عین حال سالمتر هستند را برآورده می کند.
طرح نشاندهنده ی چکیدن گیاه آگاوه به داخل یک فنجان است که این مفهوم را می رساند محصول خالص است و مستقیماً از منبع طبیعی گرفته می شود و تا جایی که ممکن است فرآوری کمی روی آن صورت گرفته است.
بله همان طور که در عکس ها مشاهده می کنید بسته بندی در عین سادگی بسیار زیبا و لوکس می باشد. انتخاب جعبه ای بزرگتر از خود محصول و قراردادن قاشق چوبی زیبا کنار آن به خوبی اهداف تولید کننده را مبنی بر ارائه یک کالای لوکس بر آورده کرده است.
بسیاری از تولید کنندگان ایرانی نیز با رعایت همین موارد و با کمک مشاوران صنعت بسته بندی، مشاوران تبلیغات و بازاریابی می توانندبه این اهداف دست پیدا کنند و محصول خود را با قیمت و ارزش واقعی به فروش برسانند.

04 09 syrona2222 static1.squarespace-6 static1.squarespace-3

تالیف و ترجمه: حامد میرزاآقایی – نشر صنایع بسته بندی نکوکارتن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۳ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code