طراحی بسته بندی لوازم التحریر خلاقانه

باید برای موفقیت در بازار، طراحی بسته بندی خود را کارگردانی کنید!

امروزه باید برای موفقیت در بازار، طراحی بسته بندی خود را کارگردانی کنید!

در ایران هر روز مصرف کننده ها با کالاها و محصولات متنوع تری روبرو می شوند و حق انتخاب بیشتری پیدا می کنند، رقابت بین تولید کنندگان، حرفه ای تر و هوشمندانه تر می گردد و در این بین یکی از عوامل موثر در انتخاب محصول توسط مصرف کنندگان ظاهر و طراحی بسته بندی می باشد.

در همین چند سال گذشته حتی یک گرافیست حرفه ای هم می توانست یک بسته بندی قابل قبول ارائه نماید، اما امروز برای رسیدن به یک بسته بندی حرفه ای، قابل رقابت و تاثیر گذار در فروش و برندینگ نیازمند یک تیم حرفه ای و تفکر خلاق می باشیم(متشکل از متخصصان بازاریابی، برندینگ، طراح گرافیست و تولید کننده بسته بندی).

بله، بسته بندی تا رسیدن به هدف نهایی خود می بایست کارگردانی شود. برای اینکه منظورم را بهتر متوجه شوید در این مقاله بسته بندی نام تجاری “مازلس(muzzles)” را مورد بررسی قرار خواهم داد. امیدوارم بتوانم نگرش و دید شما در مورد طراحی بسته بندی محصولتان تغییر دهم. چرا که کیفیت بسته بندی یکی از شاخص های نشان دهنده رشد یک کشور در زمینه تولید و بازاریابی می باشد.

طراحی بسته بندی لوازم التحریر خلاقانه نکوکارتن

طراحی بسته بندی لوازم التحریر خلاقانه و تاثیر گذر در فروش

هدف :  خلق یک بسته بندی برای برند تجاری لوازم التحریر برای مشتریان  طبقه متوسط و متوسط رو به بالا.

مخاطب(مشتریان) این نام تجاری کودکان و والدین آن ها است.

چالش : ساخت و طراحی بسته بندی های جذاب، عاطفی(بتواند احساسات مخاطب را درگیر کند)، به یادماندنی و قادر به بهبود فضای تجاری بسته بندی بندی بود به منظور فروش بیش تر محصولات شود.

ایده :

چه چیزی کودکان و نوجوانان را بیش تر به خود جذب می کند؟ شخصیت ها و قهرمانان—زیرا آن ها می توانند مورد بررسی قرار گیرند و ویژگی های خاص و جذاب کشف شدنی داشته باشند، آن ها می توانند جزئی از داستان ها و بازی های مختلفی باشند. به همین دلیل ایجاد برند تجاری براساس ایده ی خلق شخصیت برای هر کدام از لوازم التحریر ها که دارای تطابق با ذات کاربردی خود است مورد توجه قرار گرفت.

برای مثال، مداد تراش آرینا—پشت لبخند معصومانه اش، سه ردیف دندان تیز پنهان شده است، بنابراین او می تواند هر چیزی را بتراشد. پیدا کردن او با دنبال کردن خاک اره ساده است، زیرا او در بسته بندی مداد رنگی زندگی می کند. یا گریمی هری که در بسته بندی ماژیک های قابل شست و شو زندگی می کند—بر خلاف ظاهر ترسناکش عاشق بغل کردن است. او هیچ فرصتی را برای فشار دادن شما در دستان قدرتمندش از دست نمی دهد و چند کیلو پشم آبی و سبز را روی شما قرار می دهد. همه ی آن ها با هم Muzzles هستند، که لوازم عجیب و غریبی از دنیای شگفت انگیز رنگ ها می باشند. در قفسه یا روی میز زندگی می کنند، گاهی آن ها را در مکان های غیرمنتظره می یابید، چون Muzzles عاشق قایم موشک است.

نام “Muzzles” از کلمه ی انگلیسی “muzzle” گرفته شده است، که با ادراک خریدار روسی از کلمه “smear”(کشیدن) همخوانی دارد—بنابراین، اسم تاکید می کند که به کالا های لوازم التحریر تعلق دارد. “Muzzles” قادر به رنگ آمیزی نقاشی ها و زندگی خریداران کوچک خود می باشد(شها).

نشان تجاری مربوطه به صورت لوگو تایپ و عمدا به صورت غیر رسمی نوشته شده، مانند حالتی که فرد از لکه ی رنگ استفاده کرده است.

طراحی بسته بندی با استفاده از تصاویر صورت شخصیت ها به عنوان مهم ترین حامل احساسات و عواطف نکته حائز اهمیت و تاثیر گذار در فروش می باشد.

طراحی بسته بندی لوازم التحریر خلاقانه

طراحی بسته بندی لوازم التحریر خلاقانه

طراحی بسته بندی لوازم التحریر خلاقانه

نتایج:

مارک تجاری جدید “Muzzles” برای سازماندهی جدید فضای قفسه ی بازار های خرده فروشی طراحی شده است، تا توجهات را به خود جلب کند و با مشتری ها تعامل داشته باشد. این بسته ها و محتوای آن ها صورت های خنده داری را می سازند که با مشتری ها در فروشگاه و هر کسی که آن ها را می خرد، ارتباط برقرار می کنند. این محصولات پیوند احساسی قویی ایجاد می کنند که شما نمی خواهید آن را بشکنید. بچه ها و والدین آن ها عاشق این محصولات خواهند شد و بسیار سرگرم کننده خواهند بود!

مرجع : مولف و مترجم : حامد میرزاآقایی – نشر صنایع بسته بندی نکوکارتن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۲ رای
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code